Corner 1 Hobikardisarja Reeglid


Reegel nr 1: Have fun ja austa kaasvõistlejaid! Muidu pole mõtet 😉


1. ÜLDISED KOHUSTUSED
2. VÕISTLUSE TOIMUMISAEG JA KOHT
3. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU
4. KAALUMINE JA MUUD PIIRANGUD
5. U14 ARVESTUS
6. VÕISTLUSE/ÜRITUSE KÄIK
7. VÕISTLUSFORMAAT
8. PUNKTIARVESTUS
9. AUTASUSTAMINE
10. VÕIDUSÕIDU REEGLID
11. MÄÄRUSTEVASTANE SÕIT
12. KARISTUSED
13. KÜSIMUSED JA PROBLEEMILAHENDAMINE
14. SIGNAALLIPPUDE TÄHENDUS JA FOORID + TEHES ÕPIME PRINTSIIP
15. EVAL CHALLENGE

1. ÜLDISED KOHUSTUSED


1.1 Võistleja ja ka pealtvaatajad peavad lugu pidama kõigist võistluse asukohaks oleva raja üldreeglitest.
1.2 Võistlejatele on üldreegliteks muuhulgas kartide, kaasvõistlejate ja rajapiiretega vastutustundlik ning austuslik ümber käimine, jahutusringil hoo maha võtmine ja boksiteel sõitmine käimiskiirusega, lippude jälgimine ja asjade mitte avatud taskusse jätmine sõidu ajaks.
1.3 Võistlejatel on keelatud võistlusrajal kardiga sõita vastu liikumissuunda, välja arvatud juhul, kui see on möödapääsmatult vajalik kardi kõrvaldamiseks ohuolukorrast.
1.4 Võistleja, kelle kardil on sõidu ajal tekkinud ohtlik tehniline rike, on kohustatud ohutuse tagamiseks võistlusrajalt esimesel võimalusel lahkuma.
1.5 Iga võistleja, kes soovib võistlusrajalt lahkuda, peab oma kavatsusest käe püsti tõstmisega märku andma ning boksi sõitmisel tagama ohutuse.
1.6 Täpsemad võidusõitu puudutavad reeglid osas 10.

2. VÕISTLUSE TOIMUMISAEG JA KOHT


2.1 Hooaja kalender on leitav kodulehelt corner1.ee . Etappidele tehakse eraldi ka facebook event. Anname jooksvalt teavet ka läbi sotsiaalmeedia.
2.2 Ürituse kestvus varieerub sõltuvalt võistlusvälistest tegevustest ja osalejate arvust. Seega täpsustatakse see info iga ürituse puhul eraldi, aga aegsasti.

3. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU


3.1 Võistlusele eelregistreerimine toimub ürituse lehel selleks vastaval lingil või kodulehel corner1.ee. Eelregistreerimine ei ole kohustuslik, aga soovitatav. Maksmine on igal juhul sularahas ja kohapeal.
3.2 Ametlik võistlejate registreerimine toimub kohapeal.
3.3 Osalustasu on 75€ ja tasutakse sularahas koha peal.

4. KAALUMINE JA MUUD PIIRANGUD


4.1 Miinimumkaal on võistlustel 75kg. Kui oled ka koos kardiraja poolt pakutavate kaaludega endiselt alla miinimumkaalu, tohid siiski võistelda!
4.2 Mõnedel radadel ei pruugi kaalusid olla. Siis sõidetakse ilma kaaludeta.
4.3 Juhul kui kaaluda koha peal ei saa, kehtib ausõna printsiip.
4.4 Vanus peab võistlejal olema vähemalt 8 eluaastat ja pikkus 140cm. See eeldus võib sõltuvalt rajast muutuda, mida korraldajad täpsustavad iga ürituse raames eraldi.
4.5 Kehtiva kardi ja autovõidusõidu sarja võistluslitsentsiga sõitjad ei saa teha kaasa sarja üldarvestuses. Individuaalsetel etappidel on korraldajatega kokkuleppel ka neil sõitjatel siiski võimalik osaleda. Üldarvestuses saavad aga kaasa teha kehtiva litsentsiga simracer-id, mootorratasõitjad ja rallisõitjad.
4.6 Sõltuvalt raja poliitikast võivad eeltoodule lisanduda ka muud piirangud.

5. U14 ARVESTUS



5.1 Iga etapp toimub üldarvestuse sees ka U14 ehk alla 14-aastaste arvestus. Arvestuse eesmärk on kirjus seltskonnas juhtida tähelepanu ning anda julgustust just noorematele, kellest mitmed teevad kardirajal alles esimesi samme.
5.2 U14 kategooriasse kvalifitseerumise arvestamine algab isikute puhul, kes on sündinud 12. mail 2010 või hiljem.
5.3 Kõik U14 klassi sõitjad võistlevad etapil ja üldarvestuses koos kõigi teiste võistlejatega. Pärast sõitu pannakse neist kokku ka eraldi arvestus ning autasustatakse kolme parimat. Arvestuse võitjat tunnustatakse ka Corner 1 erinevates meediaväljundites.

6. VÕISTLUSE/ÜRITUSE KÄIK


6.1 Üritus algab väikse briifingu ja kõnega korraldajate poolt. Võib ka üllatusi olla. 😉
6.2 Võistlus sõidetakse formaadis: Kvalifikatsioon, HEAT (eelfinaal), Finaal
6.3 Kuni avakõnede ja briifingu alguseni on võimalik ka treeningsõite teha. Need on eraldi ülejäänud üritusest ja tuleb maksta juurde nagu tavaline kardiraja klient otse kardirajale. Pilootidel, kes pole varem võistluskohaks oleval rajal sõitnud on enne kvalifikatsioone vähemalt 1 treeningsõit teha rangelt soovituslik.
6.4 Kardiloos toimub igas voorus ja viiakse läbi otse kartide juures kui korraldajad pole täpsustanud teisiti.
6.5 Ürituse alguses või vahepeal võivad sõltuvalt konkreetsest üritusest olla erinevad atraktsioonid nagu demosõidud jms.
6.6 Üritus lõppeb autasustamisega

7. VÕISTLUSFORMAAT


7.1 Kvalifikatsioon:
Kvalifikatsiooni grupid määratakse suvaliselt või registreerimise järjekorras. Kvalifikatsioonitulemuste põhjal selgitatakse HEAT-ide ehk eelfinaali grupid:
1-10 koht: A HEAT
11-20 koht: B HEAT
21-30 koht: C HEAT
30-40 koht: D HEAT

Kui kvalifikatsioon toimub vihmastes või muutuvates oludes, siis iga grupi kolm parimat sõitjat pääsevad A HEAT-i. Kui gruppe on rohkem kui kolm, siis neljanda grupi võitja pääseb ka A HEAT-i. Neljanda grupi teine ja kolmas koht lähevad B HEAT-i. Kui on rohkem gruppe, siis täidetakse B HEAT samuti grupi kolme parima põhimõttel. Ülejäänud sõitjad järjestatakse kvalifikatsiooni aegade põhjal.
7.2 HEATID:
•HEAT on võistlussõit, mille eest jagatakse ka väiksemaid punkte ning mille tulemuste alusel selgitatakse finaalide järjestus ning grupid. Võidusõitu puudutavas kehtivad eelfinaalis samad reeglid, mis finaalis. Finaali kohad jagunevad eelfinaali tulemuste põhjal järgmiselt:


• A Finaali järjestus:
1-5 = A HEAT p1-5
6-8 = B HEAT p1-3
9-10 = A HEAT p6-7

A Finaal
KohtNimiHEAT
1Karl-Erik TammA HEAT p1
2Siim RaidmaA HEAT p2
3Maarja VaherA HEAT p3
4Risto LahtA HEAT p4
5Kristjan KaskA HEAT p5
6Liisbet LehtB HEAT p1
7Taavi MaasikasB HEAT p2
8Kertu ÕunapuuB HEAT p3
9Andres LeppA HEAT p6
10Marleen PaasA HEAT p7


• B Finaali järjestus:
1 = C HEAT p1
2-4 = A HEAT p8-10
5-10 = B HEAT p4-9

B Finaal
KohtNimiHEAT
1Jaanus PõldC HEAT p1
2Gerli HeinlaA HEAT p8
3Martin SaarA HEAT p9
4Triin TulpA HEAT p10
5Rasmus MeriB HEAT p4
6Annika PärnB HEAT p5
7Henri KiviB HEAT p6
8Elina RuutB HEAT p7
9Priit OjasteB HEAT p8
10Laura SeppB HEAT p9


• C Finaali järjestus:
1 = B HEAT p10.
2-10 = C HEAT p2-10

C Finaal
KohtNimiHEAT
1Mikk KallasB HEAT p10
2Anett HeinC HEAT p2
3Marko JärvC HEAT p3
4Grete KuuskC HEAT p4
5Sven SusiC HEAT p5
6Pille PärtelC HEAT p6
7Argo RoosC HEAT p7
8Maarja KirssC HEAT p8
9Jaan VaherC HEAT p9
10Egle JõesaarC HEAT p10


• D Finaali järjestus:
D HEAT p1-10

D Finaal
KohtNimiHEAT
1Madis TalvikD HEAT p1
2Eeva AllikD HEAT p2
3Tarmo KaskD HEAT p3
4Hanna LeesD HEAT p4
5Toomas RannamäeD HEAT p5
6Kati MändD HEAT p6
7Karl VahtraD HEAT p7
8Sirli KruusD HEAT p8
9Meelis PõldD HEAT p9
10Mari PihlakD HEAT p10


7.3 Finaalid:
7.3.1 Võistlussõit.
7.3.2 Autasustatakse finaali kolme parimat, mitte finaal ja eelfinaali peale enim punkte kogunud sõitjaid.

8. PUNKTIARVESTUS

8.1 Punkte saavad esimesed 30 + kiireima ringi tegija

1.35
2.31
3.29
4.27
5.26
6.25
7.24
8.23
9.22
10.21
11.20
12.19
13.18
14.17
15.16
16.15
17.14
18.13
19.12
20.11
21.10
22.9
23.8
24.7
25.6
26.5
27.4
28.3
29.2
30.1
+1 punkt kiireima ringi ja EVAL Challenge kumuleeritud aegade parimale (vaata täpsemalt ptk. 15.)

8.2 HEAT-i eest saavad punkte eelfinaalide esimesed 15 süsteemis

1. 15
2. 14
3. 13
4. 12
5. 11
6. 10
7. 9
8. 8
9. 7
10. 6
11. 5
12. 4
13. 3
14. 2
15. 1

8.3 Kiireim ring on ükskõik millises finaalsõidus tehtud kiireim ring. Kiireima ringi eest on ka eraldi auhind.
8.4 Hobikardisarja üldvõitja on – üllatus üllatus – sõitja, kes on saanud hooaja lõpuks kõige rohkem punkte.
8.5 Võrdsete tulemuste korral pannakse järjestus paika nn. countback meetodiga: Kellel on esikohti rohkem? Kui neid võrdselt või pole üldse, siis kummal teisi kohti rohkem jne.

9. AUTASUSTAMINE


9.1 Iga etapi lõpus toimub autasustamine poodiumil.
9.2 Iga etapi kolme parimat autasustatakse raja poolt välja pandud karikate ja Corneri ja/või konkreetse ürituse sponsorite poolt välja pandud muude auhindadega.
9.3 Vastavalt konkreetse ürituse formaadile võivad auhindu loosi teel saada ka teised.
9.4 Sarja üldvõitjale ja esikolmikule on hooaja lõpus eraldi auhinnad.
9.5 Auhinnatakse ka U14 arvestust.
9.6 Sarja korraldajad Art, Janar ja Silver tohivad osaleda kõigil etappidel ka sõitjatena ning koguda üldarvestuses punkte.
9.7 Korraldajad ei tohi saada auhindu. Ehk kui üks Corneri esindaja peaks etapil või kokkuvõttes tulema auhinnatavale kohale, saavad auhinnad esimesed kolm, kes ei ole Corner 1 tiimi liikemed. Näiteks Corner 1 esindaja võidu korral (no kui peaks kunagi joppama) lähevad karikad jagamisele järgmiselt:
2. koht: Esimese kohta auhind
3. koht: Teise kohe auhind
4. koht: Kolmanda koha auhind.

10. VÕIDUSÕIDU REEGLID


10.1 Mitme kardi üheaegsel liikumisel samal rajalõigul on trajektoori valiku eesõigus eessõitjal. Eessõitja eelisõigus kaob, kui talle järgnenud võistleja kart on jõudnud eessõitva kardi kõrvale. Kõrvalejõudmise asendiks on eessõitva kardi tagarataste ja tagasõitva kardi esirataste jõudmine ühele joonele.
10.2 Kõrvutisõitmisel nii sirgetel kui kurvides peavad mõlemad võistlejad tagama kaassõitjale võimaluse rajal püsimiseks (piisava laiusega rajakoridori).
10.3 Sõitja, kes on otsustanud rajalt boksialasse sõita, peab sellest varakult (käe tõstmisega) teisi sõitjaid informeerima ja tagama kaasvõistlejate ohutuse.
10.4 Sõidu ajal on lubatud mootori tööd mõjutada ainult pedaalide abil.
10.5 Möödasõit on lubatud mõlemalt poolt. Ees vingerdamine ei ole lubatud.
10.6 Kaasvõistleja tahtlik või tahtmatu takistamine ühe või mitme võistleja poolt on keelatud.
10.7 Otsekohe, kui raja sirgel osal on kiirem kart eessõitjale ringiga järele jõudnud, peab eessõitja andma teed kiiremale, hoidudes rajaserva ja vabastades ideaaltrajektoori.
10.8 Kui aeglasem eessõitja ei märka kiiremat või ei lase tal mööduda, informeerivad rajakohtunikud aeglasemat võistlejat siniste lippudega. Võistlejat, kes ei allu sellele märguandele, võidakse karistada hoiatusega. Korduv siniste lippudega antava signaali ignoreerimine võib kaasa tuua antud võistleja eemaldamise.

11. MÄÄRUSTEVASTANE SÕIT


11.1 Määrustevastaseks sõiduks loetakse muuhulgas järgmised olukorrad: sõitja „rammis“ (sõitis otsa) kaasvõistlejale tagant või küljelt; sõitja ei allunud signaallipuga antud korraldusele; sõitja põhjustas kokkupõrke; sõitja surus teise sõitja rajalt välja; sõitja tõkestas reeglitevastaselt teise sõitja põhjendatud möödumismanöövrit. Määrustevastane on ka starti oodates stardikohal kardi positsiooni muutmine läbi kätega kardi rataste veeretamise.

12. KARISTUSED


12.1 Karistused on kohtunike ja võistluse juhtide otsustada.
12.2 Väiksematele rikkumistele nagu rajapiirete kurvitarvitamine või muu karti lõhkuv sõitmine, konkurendi välja surumine ilma vajalikku ruumi jätmata jne. Nendele järgneb hoiatus, vajadusel ajaline karistus. Juhul, kui korraldajad ja kohtunikud ei saa määrata karistust kohapeal nt 5-sekundiline penalti, rakendatakse 5-sekundilise karistuse asemel üldarvestuses -1 punkti pärast etapi toimumist (kehtib ka korduvate rikkumiste puhul: nt 5sek+5sek = kaks punkti maha.
12.3. Suuremad rikkumised nagu konkurendile sihilikult sissesõitmine, kardiraja või korraldajate poolt toodud ohutusnõuete mitte järgimine, korduv hoiatuste eiramine. Neile järgneb disklahv võistlusest.
12.4 Kui võistleja saab järgneval etapil uuesti disklahvi, toob see kaasa võistluskeelu kogu sarjast käimasolevaks hooajaks.

13. KÜSIMUSED JA PROBLEEMILAHENDAMINE


13.1 Korraldajad: Corner 1 ja toimumiskohaks olev kardirada.
13.2 Telefon: 59071986, 53989152
13.3 e-mail: info@corner1.ee
13.4 Alati võib ka otse kirjutada Corneri Instagrami või Facebook chatti.
13.5 Kui rajal on toimunud intsident, kus tunned, et kaassõitja rakendas sinu puhul ebaausat võtet, siis tuleb sellest koheselt korraldajatele või rajakohtunikule teada anda. Proteste saab esitada 30 minutit pärast finišilippu.

14. SIGNAALLIPPUDE TÄHENDUS JA FOORID


Võib varieeruda radade vahel, aga üldiselt:
14.1 Stardikäskluseks on lipu järsk allalangetamine, fooritulede kustumine, või rohelised tuled. Finiši lipp: Ruuduline lipp. Peale lipust möödumist on sõit lõppenud ja esimesel võimalusel tuleb sõita boksialale.
14.2 Must lipp: Seda lippu kasutatakse sõitja diskvalifitseerimiseks antud sõidust. Peale selle lipu nägemist tuleb sõita esimesel võimalusel boksialale. Vajadusel näidatakse lippu koos lisatete tahviga millel on vastava kardi number.
14.3Mustvalge diagonaallipp: Seda lippu näidatakse võistlejale ainult ühe korra, et anda talle teada hoiatusest ebasportliku käitumise eest rajal.
14.4 Kollane lipp: Sellega antakse võistlejatele märku ohust rajal. Lippu nähes ära soorita möödasõitu, valmistu sõidusuuna muutmiseks. Rajal või rajapeenral on takistus.
14.5 Sinine lipp: Seda lippu näidatakse liikuvale sõitjale, kellest hakkab mööduma tunduvalt kiirem sõitja. Lipu näitamisel on aeglasem sõitja kohustatud kiirema sõitja mööda laskma.
14.6 Punane lipp: See lipp tähendab sõidu peatamist. Sõitja kelle näidatakse lippu peab jääma viivitamatult seisma lipu ees. Vajadusel näidatakse lippu koos lisateate tahvliga millel on vastava kardi number.

15 EVAL SIMRIG CHALLENGE



15.1 Igal üritusel saab sõita ka Eesti Virtuaalse Autospordi Liiduga (EVAL) koostöös simracing väljakutse. Selleks on ürituselt leitav EVAL simrig, mida saab iga üritusel osaleja proovida.
15.2 Iga etapp on uus väljakutse, kus 5 minuti jooksul saab üritusel osaleja sõita aja. Auto ja ringrada on üllatused ning avalikustatakse etapil.
15.3 Etapi lõpus liidetakse iga TOP 5 EVAL Challenge osaleja kiireim aeg kokku tema kardi finaalsõidu kiireima ringiga. Selle kumuleeritud aegade arvestuse kiireim saab sarja üldarvestuses etapilt ühe lisapunkti.
15.4 Iga etapi järel saab kiireim sõitja, kes ei ole EVAL etapil kunagi startinud, võimaluse külastada sõbraga EVAL HQ Laagris Tallinnas ja teha üks äge simrigi sessioon. Rohkem infot TBA
15.5 Hooaja lõpus liidetakse kokku kõigi EVAL Challenge osalejate ajad. Kumuleeritud parima ajaga piloot saab eriauhinna (TBA). Kui võistleja ei ole mõnes arvestuses osalenud, määratakse talle 1 sekund halvem aeg kui kõige aeglasem ring, mis konkreetsel etapil simrig challenges sõideti.


Jaga uudist

Veel uudiseid

F1

Isack Hadjar -> VCARB

Sõitjateturg on on nüüd kinni pandud. Veider mõelda, kui Fernando Alonso tegi oma debüüdi, siis osasid tüüpe polnud veel sündinudki. Jällegi Christian Horner räägib Isacku

F1

Liam vs Yuki – kumb on vääriline?

Yuki Ühe päevane “free trial” 2024 F1 hooaeg on ametlikult ammu läbi, kuid kevade ootuses, töötavad tiimid & sõitjad täieliku pühendumusega edasi. VCARBist otse RB

F1

Gracias Checo

Parem õudne lõpp kui lõputu õudus? Ilmselt oli see juba kaua tulemas, kuid minule jääb meelde see Checo, kes tõi tulemusi. Tundub nagu RedBulli teise

EVAL

EVAL Daytona 6H – Kuivarehvidega vihmas

Ja ühel ilusal detsembrikuisel laupäeval panime ka oma rajahooajale punkti, kui võtsime koosseises Raul Urberg ning Janar ja Art osa Eesti Virtuaalse Autospordi Liidu korraldatud