𝕭𝖜𝖔𝖆𝖍 – 𝗘𝗵𝗸 𝟟 𝐥𝐮𝐠𝐮 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭, 𝐤𝐮𝐢 𝐊𝐢𝐦𝐢𝐥 𝐨𝐥𝐢 𝐬𝐮𝐯𝐚

(Originaalselt avaldatud 2022 aastal Kimi sünna raames)

Nonii. Täna on Jäämehe sünnipäev, mis tähendab, et üks Corneri tiimi liige on üsna peomeeleolus (vihje: see ei ole Janar). Samas ei ole ka mõtet siin mingit tseremooniat teha, sest noh, Kimi ikkagi. Seega, Bwoah… siin on 7 korda, kui Kimil oli suva (võib asendada ka soolasema sünonüümiga):

1.Austraalia GP 2001 – Kus kurat on Kimi?! Kimi tegi 2001. aastal oma F1 debüüdi Sauberi värvides suure poleemika taustal. Minimaalse vormelikogemusega noorukil polnud veel superlitsentsigi ja kardeti, et ta pole kuninglikuks sarjaks valmis. FIA oli pinges, Sauber enesekindlalt pinges ja stardini oli 30 minutit. Kus oli Kimi? Laua all. Tahtis enne sõitu veits tukkuda, leidis endale ühe lauaaluse ja oli pärast ilusti stardis ning tuli debüüdil kuuendaks.

2.Belgia GP 2002 – Nähtavus on rohkem soovituslik: Tundub, et Belgias 4 korda võidutsenud Jäämees võis seda rada isegi kinnisilmi sõita. Sõnaotseses mõttes, sest kui Panise BAR 2002. aasta Belgia GP kvalifikatsioonis pärast Eau Rogue-Radillion kompleksi paksu tossupilve välja lasi, võttis Kimi lehekülje legendaarse Colin McRae raamatust. Ehk „when in doubt, go flat out“ ja pani pimedalt täisgaasil läbi paksu tossu, et saaks ringi ikka jätkata.

3. 2006 Monaco ja Brasiilia GP – #Legendary: 2006 aasta Monaco GP oli üks paarist 2006. aasta sõidust, kus Kimi muidu võiduvõimetul McLaren MP4-21 päris võiduvõimelises hoos oli. Pärast möödumist Webberi Williamsist peaaegu olematu möödumisruumiga Beau Rivage kurvis, hoidis Jäämees terve sõidu MM-liider Nandot (Renault) pinge all. Kahjuks Kimile ei murdunud pinge all mitte Nando, vaid Kimi MP4-21 mootor. Kimi väljus suitsevast autost ja jalutas tiimi briifingu asemel otse oma jahile nimega „One more toy“, võttis särgi ära ja läks bassu. See oli ka osa etapi otseülekandest.

Mis puutub samal aastal toimunud Brasiilia GP-sse, siis me kõik teame seda, kui Kimi teatas grid walki tegevale Martin Brundlele, et ta ei saanud jalkalegend Pele poolt juhtitud presentatsioonile tulla, sest „I was having sh*it“. Vähesed teavad aga seda, et McLarenil oma viimast starti tegeva Kimi mehaanik Marc Pristley oli lahkumisvembuna pannud Kimi võidusõidukinnastesse sinist toiduvärvi. Niiet kui Kimi käed pärast võidsõidu lõppu kinnastest välja võttis, läbis ta käesurumise kõigi McLareni tähtsate ninadega oma värviandvate smurfikätega.

4. 2007 – a.k.a. James Hunt ja miks David Coulthardi ei saa usaldada: Pärast 2007. aastal hiigelsumma eest Ferrariga liitumist, rõhutas Kimi uus leivaandja, et Kimi Räikkönen ei tohi rajaväliselt kuidagi enda tervisega riskida. Kimi mõistis seda ja osales oma ainsa MM-tiitliga päädinud hooaja eel toimunud lumesaanivõistlusel nimega „James Hunt.“

Rääkides Suurbritannia võidusõitjatest, oli Kimil samal aastal Ron Dennise 60. juubeli peol halb üllatus, kui ta sai teada, et David Coulthardi ei saa usaldada. Igastahes olevat Kimi roninud sellel peol ühel hetkel lavale ning otsustas sealt rokkstaari stiilis alla hüpata. Probleem oli selles, et samal hetkel otsustas samamoodi käituda ka McLareni suuraktsionäri Mansour Ojjehi naine Kathy. See omakorda tekitas lava ees olnud DC-le „võimatu“ olukorra: Kas püüda kinni suuraktsionäri tähtis kaasa või endine tiimikaaslane? Coulthard valis härrasmehelikult Kathy…

Kui Kimi näoli põrandale maandus, ei liigutanud ta tükk aega. Muusika jäi vait ja kõik tuled pandi põlema. “Siis kargas ta ühtäkki püsti ja ütles DC-le et „ta pole mitte tiimikaaslane, vaid “kusipää”. Pärast seda tuli endised tiimikaaslased eraldada füüsiliselt.

5.2009 Malaysia GP – Külm jäätis ja Coca-Cola on paremad, kui vihmases vormeliroolis külmetada: 2009 Malaisia GP tuli jätta pooleli meeletu paduvihma tõttu. Samas oli lootus, et antakse uus start, niiet enamus piloodid ootasid pingsalt autodes stardirivis. Samal ajal kui see toimus, oli Kimil juba võidusõidutunked seljast visanud ning ühe külma Coca ja jäätise haaranud. Jah, tõsi, ta Ferrari F60 oli juba maha kantud elektroonikaprobleemide tõttu, aga see ei võta sellelt ikooniliselt kaadrilt mitte midagi ära.

6.2012 Hispaania ja Abu Dhabi GP: 12-päevasest tsüklist poodiumile ja „Leave me alone I know what I’m doing“: Pärast 2 aastat rallitamist, jõudis Kimi tagasi F1-hte. Seekord Lotuse värvides tegi jäämees ühe F1 ajaloo edukamaid comeback hooaegu, mis päädis muuhulgas ka MM-pronksiga. Esimene „comebäkki“ poodium tuli siis hooaja neljandal etapil Bahreinis ja Kimi otsustas seda ka põhjalikult tähistada. No väga põhjalikult. Kambaga võeti ette kuut riiki läbiv 12 päeva kestev rämmar, kus ükski päev ei möödunud peo ja joogita. Pärast seda oli Hispaania GP, kus Kimi tuli uuesti poodiumile ja soovis pressikal kõigile head emadepäeva… Kui see ei näidanud, et Kimi teab mida ta teeb, siis hooaja lõpus toimunud Abu Dhabi GP-l kuulutas Kimi seda tiimiraadios tervele maailmale. Ikoonilisele „Leave me alone“ tsitaadile (kui tiim üritas teda informeerida lähenevast Nandost), järgnes sama humoorikas tiimiraadiio, kus tiim ütles Kimile, et ta peab oma rehve soojendama (nagu me teame, siis 2017 aasta Abu Dhabi GPks oli Kimi rehvisoojendamisest üldse loobunud). Kimi igastahes võitis ja teatas siis „usaldamatu“ ekstiimikaaslase DC poolt läbi viidud poodiumiintekal, et võit ei tähenda ta jaoks eriti midagi.

7.2018 USA GP ja hooaja lõpp – Fu*king finally ja see õhtu Peterburis: 2018 hooaeg oli Kimile viimane võistlejaterivi eesotsas. Kui kuldseid hetki voolas nii tiimiraadios, rajal, kui pressikatel lademetes, kulmineerus see hooaeg Kimile Lewise ja Maxi ees raskesti kätte võideldud võiduga USA GP-l. Kimi nagu Kimi ikka. Lõpetas peaaegu 6 aastat kestnud võidupausi, ütles tiimiraadiosse lihtsalt „fu*king finally“ ning seisis poodiumil päikeseprillidega. Kusjuures, see oli Kimile liigagi hea aasta, sest “paraku” tuli ta hooaja kokkuvõttes kolmandaks ja pidi seega igavale auhinnatseremooniale Peterburgi minema. Aga noh, kui juba, siis juba… Niiet Kimi läks ja „võttis“ viimast. Videotõestus on teatavasti legendaarne.

Boonus – Abu Dhabi 2021: Eelmise hooaja alguses pidid piloodid oma enda hooaja kohta tegema ennustusi ja need siis hooaja lõpus avaldama. Hooaja lõpus avaldaski Kimi oma kirjutatud ennustuse, et mis ta lemmiksõit saab olema. Selleks oli kirjutatud Abu Dhabi 2021. Ja miks? Sest see saab ta viimane sõit olema. Ja nii see oligi, kui Kimi pärast sõidu katkestamist koos perega vaikselt F1 karusellist eemale jalutas. Ilma mingi kärata ja omadel tingimustel nagu alati.