(Originaalselt avaldatud 2020)
Niisiis, kui George VI ja Elizabeth raja äärde jõudsid, olid ajasõidud juba peetud. Ees oli ootamas põnev võidusõit 21 sõitja vahel. Oleks 22 olnud, aga Felice Bonetto (Maserati) ei saanud starti, kuna ei võtnud kvalist osa. Samas, kuigi Bonetto hüüdnimega “Il Pirata” oli põnev isiksus, ei saa just öelda, et temata põnevatest osalejatest puudust oleks olnud.
Näiteks oli stardis ka Tai prints Birabongse Bhanudej Bhanubandh (tuntud kui B.Bira) ja parun ‘Toulo’ de Graffenried. Andekas jazz muusik Johnny Claes oli startimas eelviimaselt kohalt.
Samas, põhiline fookus oli siiski kolme “Fa” peal: Farina, Fagioli ja ilmselt ka praegu kõigile fännidele tuntud Fangio. Need kolm olid tolleaegsed staarid (hoolimata tippsportlase kohta juba väärikast 40+ ja Fagioli puhul isegi 50+ vanusest) ja hõivasid oodatult oma Alfa-Romeo 158-l (hellitusnimega “Alfetta”) esimesed kolm kohta stardirivis.
Tasub ka mainida, et Alfetta oli tegelikult juba 1938 välja töötatud mudel. Igastahes sel päeval olid need väärikas vanuses Alfad kiireimad ja võtsid neljakesi esireas kohad sisse, sest “Fa-dega” liitus veel ka kohalik Red Parnell (jah esirida oli 4 autot). Ahjaa. Ferrari… Ferru otsutas mitte osa võtta (see legendaarne tiim siis 1950 Monaco GP-st alates F1-hes stardis). Pealtvaatajaid oli 200,000.
Sõidu alguses sööstis Farnia liidrina minema Fagioli ja Fangio tema kannul. Varastel ringidel vahetasid nad omavahel pidevalt kohti… for fun . Järgnevatel aastatel üheks esimeseks F1 megastaariks saanud Fangio paraku lõpuks katkestas mootoririkke tõttu. Aga mitte enne kui ta 60. ringil Farinast mööduda üritas ja heinakotti riivas (sealt ka mootoririke). Pärast seda juhtis Farina Fagioli üle finišijoone 2.5 sekise eduga, saades niimoodi F1 ajaloo esimeseks ja mõneks nädalaks ka ainsaks etapivõitjaks (ning pannes alguse ka kampaaniale, mis talle 1950 lõpus esimese F1 MM tiitli tõi). Red Parnell neljandal Alfal oli kauge kolmas (hoolimata sellest, et tal ühe kohaliku jänesega teed ristusid).
Giraud-Cabantous oli esimene mitte-Alfa neljandal kohal Talbot-Lago-Talboti autol. Ajastule omaselt vahetas nii mõnigi tiim sõidu keskel ka sõitjaid.
Kuigi Grand Prix võidusõit oli selleks hetkeks juba peaaegu pool sajandit põnevuse otsijate südameid köitnud, algas siit see lugu täis draamat, kirge ja vahel ka huumorit ametlikult. Alati üks millisekund korraga.
Palju õnne sünnipäevaks F1! ♥️
Soovib Corner 1