Mõned Mõtted Keanu GR CUP Debüüdist

Möödunud nädalavahetusel pälvis palju tähelepanu Toyota Gazoo Racing North America GR Cup 2024 Indianapolise etapp, kus õrnas 60-aastases eas tegi oma professionaalse võidusõidu debüüdi ka Ted “Theodore” Logan, Neo või John Wick ühes isikus (olenevalt, mis põlvkonnast oled). 😃 Lühidalt, vana hea muhe Keanu Reeves, kes näitas nii ka noorsõitja Alonsole, et tal on veel pikk karjäär ees.

Muidugi võib siin rääkida, et miks kajastada ühte kauget sarja ainult selle pärast, et kuulus näitleja rooli hüppas. Aga etapil tegelt oma kirjutatud koomiksit BRZRKR promonud Keanu puhul on asi natuke teistmoodi. Tegu on niiöelda real deal vennaga mootoritemaailma mõttes, kelle austuses ja teadmistes nii neljarattaliste (Brawn GP dokumnetaal), aga eriti kaherattaliste (ARCH motorcycle looja) suhtes ei saa kahelda. Seega oligi huvitav seda edenemist vaadata ja siin mõned tähelepanekud:

  • Oleme see aasta Alex Reimanni kontekstis Benelux Carrera Cupi ja eelmine aasta Carmen Kraavi kontekstis M2 Cupi kajastades muutunud vaikselt nn. ühe brändi või one make sarjade fännideks. Omamoodi on tegu kõige lähema asjaga, mida võiks pidada kardisõiduks kereautodega. Ka GR Cupi puhul oli väga tuus vaadata seda suurt välja võrdsetest GR86-st üksteisega mõõtu võtmas. GR Cup on siis Toyota täiesti uus ühemargi võidusõidusari. 7 mainekal ringrajal üle Ameerika Ühendriikide peetakse 14 sõitu. Sellel sarjal isegi tasub ka edaspidi silm peal hoida, sest GR86 tundub täpselt see hea balanss kiirusest ja ligipääsetavusest, mis võib mootorispordi teha nii mõnelegi talendile rohkem käega katsutavamaks.
  • Rääkides GR86 masinatest, siis peab ütlema, et nende käitumine rajal tundus üle ootuste krapsakas. Meil on Corneris teada, kui lõbusalt juba tänavakõlbulik GT86 Porsche Ringil käitub ja tundub, et GR Cupi GR86-d on sama asi korda 10 lihtsalt. Need autod lihtsalt tantsisid seal. See, kuidas nad kurvides järsult kaalukeset vahetavad, aga samas ikkagi kuidagi pidamist hoiavad, oli lust vaadata, ja kindlasti ka sõitjatele lõbus. Eriti hea näite sellest leiab ülalolevast videost umbes 6:32 algava duelliga. Kusjuures sarnaselt V1600 klassile meil, saab GR86 sarja masin alguse tavalise tänavaversioonina, enne kui GR-i insenerid Põhja-Carolinas muudavad need usaldusväärseteks ja suure jõudlusega võidusõiduautodeks.
  • Mis puutub etappi endasse, jäi ka selles paar asja silma: Esiteks esines viimasel ajal näitlemise asemel rohkem bassikitarri tagant leitav Reeves ise tegelikult hästi. Tulla debüüdil +30-autoses väljas 25. ja 24. kohtadele, on vägagi austust vääriv. Sarjal näib olevat tase kõrge, masinad võrdsed ning kuigi Keanul on kiiresti sõitmisega kogemusi küll (tegi näiteks John Wicki filmides paljud kaskadöörisõidud ise ), siis tulla niimoodi professionaalsesse mootorisporti väärib tunnustust. Ka sõidukaadrites oli näha, kuidas ta võttis nii mõnegi riski ja oli ilusti on edge. Mis aga toimumiskohta puutub, siis oli nii hea vaadata üle pika aja Indianapolise rajal actionit. Tõsi, mitte päris sellel F1 konfiguratsioonil, aga tuttavaid kohti oli küllalt. Kuigi ei usu, et F1 sinna naaseb, on see tegelikult üks lemmikuid ja kindlasti samas nimekirjas koos Mangy Coursi, Hockenheimi, Nürburgringi, Fuji ja Sepangiga ehk radadega, mis võiksid asendada nii mõnegi praegu F1 kalendris oleva raja.

Suures pildis oli tore jällegi laias mootorispordi maailmas uue väikse avastusretke peale sattuda. Ehk nagu meeldetuletus, et palju ägedat toimub igal pool. Lihtsalt otsi ja leiad. Ja tubli, Keanu! Või õigemini “Woah!” 🙂

Photo credti: GR CUP