...

Suur rada, suured mu… red – Laitse GP rajagiid

Hei-hei. Kuna seekord on Laitse GP SUUREL rajal, oli meil ka SUUR mure. Keegi meist ei ole seal sõitnud. Ega siis midagi, kui pidime tegema juttu nendega, kes on. Küsisime kõigilt 3 SUURT küsimust.

1. Kuidas kirjeldaksid Laitse rada?

Kristjan Salvet: Laitse suur rada on tõsiselt super, kiired kurvid ja paar aeglast ka. Väga naudin sellel sõitmist.

Karl Läll: Faktinohikud teavad kindlasti, et tegemist on Tilke disainitud rajaga. Kui ma ei eksi, (enamasti ma eksin, vaadake kasvõi minu viimase kahe sõidu onboarde), on tegemist eesti kõige pikema kardirajaga. Standartkonfiguratsioonis ootab meid ees 19 kurvi. Võiks arvata, et kuna rada on disainitud võistluskartidele, siis hobikaga on see ainult gaas põhjas sõitmine. Noh, ei ole. Mina pidurdan ühe ringi jooksul kokku 7 korda. Samas Risto Kappet ilmselt pidurdab 4 korda. Igaljuhul ei ole tegemist autobahniga, kuigi raja pikkusest ja laiusest võiks seda arvata. Rajal on ka 7 võimalikku otseteed. Mitut neist Corner1 kasutada lubab? Mul oleks vaja… Isegi, kui otseteid ei tohi kasutada, olen kindel, et siin rajal näeme hooaja kõige suuremaid ringiajavahesid, FK Keskuse millimeetrite mäng asendub kalendriga mõõdetavate vahedega – kes oskab, kes ei oska.

Siim Liivand: Rada on väga kiire, kiirete kurvidega ja tehniline. Rada on ka selline kus pead õigest kohast mööda sõitu tegema.

Lukas Tark: Laitse suur rada on väga pikk ja kiire rada. Ilmselt mõeldud küll rohkem profikartide jaoks, aga see ei takista sõitmist hobikardiga. Sarnaneb kohati Lange kardirajaga. Suvel pole ise veel sõitnud.

Hanna-Grete Suvemaa: Laitse rada hõlmab endas väga palju erinevaid elemente, mis muudab selle vaheldusrikkaks ja keerukaks. Kurvid on mitmekesised: kiired voolavad kurvid, aeglased hairpin kurvid, šikaanid jne. Rada muutub vaheldumisi kiirest tehniliseks, mis nõuab sõitjalt kindlasti head kohandumist ja täpsust.

2.Kas Sulle meeldib seal rajal sõita?

Salvet: Kindlasti meeldib.

Läll: Mulle see rada väga meeldib. Eriti vinge oleks, kui mingi ürituse raames ühendataks väike ja suur rada – siis oleks nagu Nürburgringi 24h sõit, kus sõidetakse GP rada ja Nordschleifet kokku. Igaljuhul neid erinevaid kombinatsioone, kuidas seda rada saab sõita on rohkem, kui võiks arvata.

Liivand: Mulle rada väga meeldib just selle pärast kui kiire see on.

Tark: Minul selle rajaga head kogemused, eriti jäärajal, nii et rada mulle väga meeldib.

Suvemaa: Laitse rada on kindlasti üks minu lemmikutest. Mulle meeldib selle raja kurvide mitmekesisus ja kõrguste muutumine. Lisaks on raja visuaalne pilt juba väga ilus, nagu arvutimängust.

3. Mis on eredaimad mälestused Laitse SUURELT rajalt?

Salvet: No kõvemad mälestused ikka siis kui jäärada seal oli, aga asfaldil sõites parim hetk ikkagi EKK sarja üldvõidu kindlustamine.

Läll: Eredaim mälestus sellest rajast on kusagil kahe aasta tagusest talvest, kui korraldati lumel sõitmist. See oli fun, lõputu külg ees driftimine ja piiride otsimine. Tippkiiruse pealt ühe külje rehvide lumevalli ära haakimine on ka väga naljakas kogemus, soovitan soojalt, saab lumememme mängida. Millal Corner 1 talveakadeemia tuleb?

Liivand: Kõige eredam mälestus sellest rajast on kus ma 2024. Aastal sain võistluse alguses kõige parema stardi ja võistluse lõppuks sain esimese koha

Tark: Kuigi olen 2 korda seal sõitnud, 1 korra hobikaga ja 1 profikardiga, siis tasub mainida kui hea oli jäärada. Minu enda üks kõige meeldejäävamaid kogemusi hobikardis. Palju erinevam võrreldes kuiva, või vihmaga ning sõites oli tunne nagu sõidaks rallit.

Suvemaa: Mina nägin selle raja valmimist pealt ning mäletan, et ootasin pikisilmi, et asfalt maha saaks. Olin väga õnnelik kui esimest korda seal sõitsin. Isegi äärekivisid polnud veel. Ainult libe asfalt ja võsa ümberringi, aga väga äge tunne oli.

Jaga uudist

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.