...

Südamega liueldes: Rapla Rajagiid

“See on mu lemmikrada. Ja minu arust parim kardirada Eestis. Keeldun kuulamast vastuargumente. Keeldun!”

Art-Peeter Roosve Viimsist

Paljudel radadel tuleb sõita peaga. EST1 Rapla rajal tuleb sõita südamega. See rada on kiirus ja loeb ainult see pühendumine ja täpsus, millega sa end nendesse ägedatesse looklevatesse kruvidesse viskad. Seega, enne, kui sel pühapäeval lendu võtame, viskame pilgu peale ka sellele ägedale rajale endale.

Natuke ajalootundi

Niisiis, nagu juba öeldud, 1984. aastast kasutusel olev Rapla rada on… kiire. 1035m pikk ja 9-11m lai on see nii korralik füüsiline väljakutse, aga ka nii pagana nauditav. Pealtvaatajale on aga meeldiv üllatus, et hoolimata laiadest mõõtmetest, näeb boksiteelt kogu actionit.

Raja rikka ajaloo jooksul on peetud seal hulgaliselt võistlusi. Nii proffi, kui hobitasemel. Tasub ka märkida, et mitte ainult kardid pole seda rada õnnistanud. Näiteks ka Karl Lälli Miata ja Silver Jõfferti GT86 eelmise aasta Rapla GP-l. Meile on Rapla rada südamelähedane veel ka seetõttu, et siin tegi Corner 1 tiim ka oma kestvussõitude debüüdi 2021. aastal.

Corner 1: Leap of Faith alguses ning üks võimas sirge

Ringi alustav kiire vasakkurv seab momentaalselt sellele rajale tooni ja tempo. Reeglina täisgaasi kurv, eeldab see siiski kindlat sisenemist, kus sõidujoone valikul peab olema tark ning kasutama kogu raja laiust (seejuures mitte nelja rattaga valget boksijoon ületades). Vastasel juhul kannad oma kardi kurvi väljas olevale äärekivile ja rikud endale ära, a) kas võimaliku möödasõidu järgnevaks raja pikimaks sirgeks või b) langed ise jälitava konkurendi lõugade vahele. Ahjaa, sinna kurvi saab mööduda ka… kui julgust ja otsustavust või lihtsalt terake hullumeelsust.

    S-irge

    Rääkides raja pikimast sirgest, on seal 2 üks sümboolne šikaan. Aga see on nii kiire, et sama hästi kui osa sirgest. Siin sirgel tundub aeg järsku seisatuvat, kui tegeled aktiivselt sellega, et mitte anda konkurendile võimalust endale kõrvale tõmmata (tundub, nagu nende ridade kirjutaja on just värskelt sellega pidanud palju tegelema). Igastahes on see sujuv positsioneerimine võtmetähtsusega, sest see kõik juhatab meid raja tehnilisema pooleni, mis algab kiire vasakkurviga.

    Kurvid 3 ja 4 – Maximum Commitment

    See vasakkurv on üsna järsk, aga võistleja peab kandma sisenemisel sinna ikkagi korralikult kiirust, kui tahab head ringi. Seega on see kindlasti koht, kus commitment kurvi sisenemisel peab olema 110%, sest välimistele äärekividele vajuda on veel kergem kui esimeses kurvis. Võibolla väike lift sisenemisel, aga minimaalselt. See on koht, kus on raja suurimaid intšidendi potentsiaale ja kus ka alatasa juhtub.

    Hingata pärast seda eriti ei saa, sest kohe tuleb teine vasakkurv koos samuti kutsuva äärekiviga. Palume kartide korrashoiu eesmärgil siiski mitte seda äärekivi üle tallata ja parem keskenduda lihtsalt sellele, et kurv ilusti ja hoogsalt ära võtta. Raudselt üks nendest kurvidest, kus alati on tunne, et oleks saanud kiiremini võtta… kuni enam ei saa ja tuleb muru.

    Kurvid 5 ja 6 – Lauged, kuid salakavalad

    Sellele intensiivsele osale järgneb laugem 180 kraadine paremkurv, mis tundub üks neist „pole palju võita/pole palju kaotada“ kurvidest. Samas, kaval piloot võib ka just siin leida väikse möödumise tunneli enne, kui rada juhatab meid lühikesele sirgele, mille lõpetab 180 kraadine vasakkurv, et suunata meid looklevale tagasirgele.

    Need mõlemad kurvid tunduvad võrdlemisi rahulikud pärast kahte intensiivset vasakkurvi, aga tegelikult peab seal väga jälgima, et kardiga apeksist liiga välja ei vaju. Kui vajud, annad konkurendile võimaluse, mida konkurent isegi vahel ei oska oodata. Ehk teisisõnu, mõlemas kurvis on VÄGA võimalik ka mööda sõita.

    7. ja 8. kurv – Maaildes piduritega ja viimane oluline kardipaigutus

    Pärast raja pikkuselt teist sirget jõuame me ainukesse ehtsasse pidurdustsooni aeglases paremkurvis. Ka siin on hää võimalus kas mööduda või möödumiseks vajalikku eeltööd teha. Trikk on selles, et sa tahad sinna palju kiirust kanda, viimasel hetkel kiire, aga otsustava pidurduse teha, kardi enesekindlalt apeksi poole suunata ja vedavate ratastega sealt läbi liikuda. Kui see tehtud, on vaja võtta veel üks kiire 180 kraadi vasakkurv, vaadata, et mitte liiga torbikute lähedale vajuks ja siis seda kõike uuesti teha.

    Ja Raplat.. tahaks küll alati uuesti ja uuesti ja uuesti teha.

    Kardid

    Prantsusmaa SODIKART SODI SR5 GX390 hobikardid on tehases spetsiaalselt kohandatud jõuülekandega vastavalt Rapla võistluskardiraja tehnilistele omadustele ning kiired ja turvalised. Muidugi ei tähenda see, et kõik meie kiired osalejad ei peaks turvaliselt sõitma. 😉

    Rajal näeme!🔥😎

    Jaga uudist

    Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
    Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.