Kui vihma ei saa, peab vihma looma.
– Bernie Eccelstone (tõenäoliselt)
Mootorispordis teatakse hästi, et üks väike seadistus võib muuta kogu masina käitumist. Raasilla GP näitas, et sama kehtib ka terve võistluspäeva kohta: piisas vaid ühest tööle pandud sprinklerist ning kogu sündmus sai hoopis uue hingamise. Üksainus märg kurv muutis möödasõidud senisest veelgi põnevamaks väljakutseks ning meenutas seejuures Bernie Ecclestone’i kunagist geniaalset (debateeritav võibolla mõnele) ideed, et F1-s võiks kunstlik vihm tuua juurde kaootilist põnevust. Nüüd maandunus see aga kuidagi Raasillale, kus piloodid läksid jokkerite ja sprinklerite kiuste seda suurt auhinda taga ajama.

Ja tegelikult, sprinkler või mitte, päev möödus igal juhul põnevuse tähe all nii rajal kui selle kõrval. Kohal olid huvitavad külalised, korraldati värvikaid väljakutseid ning peaasi, rajal sai pulli. Kõrvalrajal kostis samal ajal driftitreeningu rehvikarjumist, mis lisas atmosfäärile veel ka korraliku annuse suitsu ja soundi.
Maiko Bemm ja EVAL Challenge

Motivaatoriks oli kohale toodud Maiko Tamme rallikrossi-BMW, millega hooaja lõpus saavad tiiru teha kolm sarja õnnelikku võitjat. Kuigi kohapeal sellega rajale ei mindud, lahendas olukorra nutikalt EVAL Challenge. Tänu Lukas Targa kohapealsele juhendamisele ja Risto Kappeti setupile, sai sama Raassilla rada hoopis virtuaalselt rallikrossi masina roolis läbi mõõta ning väljakutse võit läks seekord jällegi Silver Jõffertile. Tema lähimad jälitajad olid seekord ka simu skeenel järjest rohkem nime tegev Romi Tammann ja päeva üllataja Rainer Arendi.
Vigursõit – Garaažiseiklused

Kavas oli ka Sõiduautotehnikute pädevusvõistlus, kus seekord mõõdeti osavust vigursõidus. Formaat on lihtne – aja oma auto torbikutega määratud kujuteldavast garaažist sisse ja välja. Tundub ju lihtne. No siinkohal võib kellegi Roosve esinemise kohta öelda vaid seda, et mida vähem rääkida, seda parem. Aga Raiko Ausmees võttis hoolimata karistusest võidu ajaga 21.95, edestades Ott Kartaut (26.00) ja Karl Lälli (28.71).
Pinget täis finaalid

Ka rajalt ei puudunud draama. A-finaal algas korraliku ahelkokkupõrkega, mille suurimateks kaotajateks jäid Rihhard Leheroo ja Roomet Mosov. Mõlemalt tegid siiski südi comebacki, aga arvestades nende kiirust päeva jooksul, võisid nad ilmselt ka mõtlema jääda, et mis oleks võinud olla parema õnne korral.
Kõige kuumem lahing käis taas tiitlipretendentide vahel. Kuna Laitses toimunud Open Cart oli võistlusriivi pooleks tõmmanud ja hooaja alguse favoriidid Risto Kappet ning Sander Sasi seekord stardis ei olnud, jäi Romi Tammanni peamiseks ohustajaks U14 klassi staarid Ken Druppa ja Keven Kartau. Ken jätkas oma võiduseeriat, edestades suurepärast tempot näidanud Kevenit. Ka Romi tegi meisterlikku tööd: tuli läbi Heat 2, võitles end finaali kolmandaks ja hoidis nii tiitliheitluse liidripositsiooni. U14 poodiumil liitus Druppa ja Kartauga järjest kiiremaks muutuva tempoga Henri Loid.
Väga head minekut näitas ka “vana kaardiväe” esindaja Sander-Mel Melikov, kes suutis endiselt noorematega sammu pidada ning hoiab end kindlalt ka tiitliheitluses.
Heavy klassi õnnelik poodium

Eriti meeldejäävaks osutus C-finaali lahing heavy klassis. Seal heitlesid võidu nimel kolm meest, kel igal oma lugu: Silver Jõffert, Geir Matkamäe ja Raiko Ausmees. Tundub, et pika otsimise järel on õnn viimaks Jõfferti üles leidnud– Põltsamaa GP-st alguse saanud hoog jätkus ja hoolimata sellest, et ta pidi C-Finaali võidu heitluses napilt alla vanduma Karl Lällile, võttis ta oma karjääri esimese 90+ kg klassi võidu Corner 1 etapil.
Geir Matkamäe, kes on tuntud kui tasakaalukalt ja targalt arenev piloot, noppis teise koha ning jätkab seega suures mängus Jõfferti ja Taavi Altpuu kannul. Kolmas koht ja kõige stiilsem finiš kuulus Raiko Ausmehele, kes lõpetas oma debüüdi Corner 1 sarjas ilusa kontrollitud spinniga – ja seda pärast mitut tulist isa-poja lahingut Rikoga HEAT-ides.
Kohtuniku roll ja tiimide heitlus

Peakohtunikuna tegutses sel korral Kertu Valing, kes vahetas oma tavapärase Talvar Racingu DD2 kardi kohtunikurolli vastu ning tuli ülesandega suurepäraselt toime. Mitte, et see oleks natukenegi üllatav olnud.
Tiimide arvestuses juhib endiselt TK Racing, kes hoiab liidrirolli. Samas ei saa just öelda, et IJ Racing x EVAL, Team Druppad ja Tyre Swift Racing ning Jazz Pesulad oleks püssi põõsasse visanud.
Üldarvestuse seis pärast Raasillat – 2 Rounds 2 Go

- Üldarvestus: Romi Tammann jätkab liidrina 960 punktiga, teda jälitavad Ken Druppa (894) ja Keven Kartau (876). Sander-Mel Melikov on neljas (857).
- U14 klass: Ken Druppa on liider (127 p), talle järgneb Keven Kartau (123 p). Kolmandal kohal Rihhard Leheroo (113 p), aga kohe kannul on Roomet Mosov ja Mia Druppa (mõlemal 110 p).
- 90+ kg klass: Liidriks on endiselt Taavi Altpuu (109 p), kuid puudumine Raassillalt tähendab, et tema edu on vaid kahepunktiline Silver Jõfferti ees (107 p). Kolmandal kohal Geir Matkamäe (104 p), kes hingab samuti tihedalt kuklasse.
Kokkuvõtteks oli Raasilla GP täpselt see, mida Bernie Ecclestone kunagi F1-sse tahtis – kontrollitud kaos, ootamatud pöörded ja palju vett kurvides. Järgmine peatükk tänavusse ootamatusi ja süžee- ning õnnepöördeid täis hooaega kirjutatakse juba Langel 14.09. Näeme Tartumaal!