Corner 1 Grand Prix 2025: Tagasivaade tiitliotsustajale

Rajal lõppeb aasta viimane ring,
tuule Aravetele toob kaasa sügise hing.
Romi Tammann – meister uus,
must kiiver, vana näeb välja päris tuus.

Ken ja Keven, noored ja kiired,
arengukõver ei näita piire.
Altpuu raske klassi kroon,
Jõffert vs Matkamäe lahingu toob.

TK Racing tõstab karika peal,
Grete Mia oma rallikas teeb demo retsilt hea.
Larsen, Kertu ja Karl – võistluskardi trall
Sarja pädevaim osaleja on keegi Läll.

EVAL Challenge saab väärika lõpu
XPENG-is pole ebamugavusest kippu ega kõppu
Janaril ja Elaril tööd täis on käed, Corner 1 Grand Prix – see lugu jääb
Kuni kevadel stardituli taas läeb.

(Ja ehk uus aasta ka Arti Roomet Mosovi nime õigesti hääldamas näeb)

Ja ongi ring täis. Järjekorras juba neljas Corner 1 Grand Prix pani hooajale parima võimaliku punkti – tiitli- ja poodiumiheitlused otsustati intensiivselt rajal, samal ajal kui raja ääres valitses mõnusalt rahulik meeleolu. Kui välja arvata muidugi EVAL ja STPV Challenge, kes hoidsid närvipinge kõrgel ka raja kõrval. Lisaks saime jällegi näha, milliseid samme on võimalik astuda hobikardist järgmisele tasemele läbi Grete Mia Koha, Kertu Valingu, Larsen Klaus Tammepuu ja Karl Leesmaa ägedate demode.

Juba tahaks tegelt hooaja peale laiemalt muljetada, aga enne kui jõuame “fun factide” rubriiki, vaatame korra tagasi sellele, kuidas kogu asi selleks korraks punkti sai.

(Ahjaa, ametlikud pildid tulevad ka… meil tekkisid teatavad tehnilised väljakutsed nendega. Väljakutsed, mis võivad või võivad mitte nõuda SD kaardi taastamist. 😀 Ehk ühesõnaga, nad tulevad, aga läheb aega veidike. Seniks aga mõned muljed mõnede unofficial fotodega)

Palju konkurentsi, aga hooaja esikolmikud panid end maksma

Juba eelfinaalides läks üldarvestuses lahti korralik duell – kui midagi võrrelda, siis ehk Häkkinen vs Schumacher Suzukas 2000. Kaks meest, kes tulid rajale lihtsalt andma kõik. Romi Tammann (TK Racing) ja Ken Druppa (Team Druppa) olid suure osa võistluspäevast leidnud veel ühe väikse uue käigu. Ken jahtija, Romi jäneseks ees. Ja Ken hoidiski ka oma lootused elus eelfinaalides, võttes Romilt väärt punkte ära. Ka A-finaali alustas Druppa liidrikohalt, kuid avaringi segaduse ja väikese muruekskursiooni järel haaras siiski Romi initsiatiivi.

Sel vennal polnud mingit plaani jätta asju matemaatika otsustada – eesmärk oli selge: vormistada tiitel rajal. Ja nii see ka läks. Romi möödus oma peamisest rivaalist, kontrollis sõitu lõpuni ja võttis võidu nii Grand Prix’l kui ka kogu hooaja arvestuses. Sellega liitus ta väga väiksesse, kuid väärikasse seltskonda – Kristjan Salvetit ja Risto Kappetit ühendavasse Corner 1 hobikardisarja meistrite ringi.

Aga suur kummardus konkurentidele. Koos Ken Druppaga tõestas ka Keven Kartau kahte asja: nende kahe noore ässa tiitliheitluses hooaja lõpus olemine pole juhus ning mõlemad lähevad ainult paremaks… ja kiiresti. Kui Ken oli enamvähem terve nädalavahetuse esikolmikus, siis Keven pidi rohkem vaeva nägema. Tema juba firmamärgiks saamas tugev võistlussõidu teine pool tõi ta A-finaalis lõpuringidel tagasi duelli Keniga ja kinnitas oma kolmanda kohaga Keni taga nii hooaja üldarvestuse pronksi, kui ka U14 hõbeda.

Neljas tiitlipretendent, Sander-Mel Melkov (Jazz Pesulad), jäi seekord napilt A-finaalist välja, kuid tegi hoolimata sellest väga sümpaatse esituse terve hooaja lõikes. Pärast keerulist kvalifikatsiooni võitles Melikov end HEAT 2s tagasi pildile, eriti tänu koostööle tiimikaaslase Lukas Targaga. Lukas sõnaotseses mõttes nügis oma tiimikaaslase läbi võistlejaterivi ette, kuni selleni välja, et lõpuks püüdiski Melikov A-finaali saamiseks vajalikku esikolmikut. Seda seni, kuni riskantne manööver 1 kurvis või siis corner 1-s muutus talle “make it or break it” olukorraks. Seekord kukkus münt valepidi ja Sander lõpetas omadega B-finaalis ja hooaja üldarvestuse 4. kohal – väärikas tulemus siiski. Eriti arvestades, kuidas ta noorte survele vastu pidas. Üldarvestuse lõppjärjestus sai aga igal juhul lõpuks väga puhas ja sümboolne – Corner 1 Grand Prix esikolmik oligi hooaja üldarvestuse esikolmik. Ees ootavad nii Talvar, kui ka Tamm Racing testid.

U14: Siin peaks mõne puhul juba võistluskardist rääkima

U14 arvestuses vormistas Ken Druppa tiitli kindlalt, tagades A-finaaliga korraga nii üldarvestuse hõbeda, kui ka U14 meistritiitli. Tema järel lõpetas teisena Keven Kartau, kes suutis kogu hooaja jooksul Keni tempos püsida. Kolmandaks tõusis üldarvestuses Roomet Mosov, kes sõitis B-finaalis kindlalt ja jättis seljataha nii Rihhard Leheroo kui ka Mia Druppa. Ka U14 poodium oli lõpuks sama kui üldarvestuses – päris haruldane juhus ja veel haruldasem, et me seda 2 korda nägime sama etapi sees.

Igal juhul on selge, et selle aasta U14 esisõitjad on üks väga vinge lend ning Ken, Keven, Roomet, Rihhard ja Mia on vaid selle sümboolse jäämäe tipp.

Heavy prizes and battles in Heavy

Esimest aastat sõidetavata raskemate ehk “heavy” klassis oli Taavi Altpuu juba enne C-finaali sisuliselt tiitli kindlustanud – piisaski, et ta stardib eelfinaalis. Aga see ei takistanud tal sõitu tõsiselt võtta. C-finaalis jättis ta mõlemad rivaalid – Geir Matkamäe ja Silver Jõfferti – enda seljataha. Jõffert ja Matkamäe pidasid samal ajal aga oma ägedat hõbedalahingut, mis kestis sisuliselt viimaste ringideni. Jõffert kaotas küll sõidu keskel üksjagu aega, aga lõpuks suutis ta end siiski viimastel ringidel Matkamäele seljataha tagasi sõita, mööduda ja kindlustada sellega ka teenitud hõbe hooaja kokkuvõttes. Etapivõidu võttis aga Raigo Urbanik, näidates, et “heavy levelil” on konkurents tõesti heavy. Irooniliselt oli see ainuke esikolmik etapil, mis ei olnud hooaja esikolmik omas arvestuses. Igaljuhul on nüüd Heavy võitjatele soolas nii võistluskardi, kui ka RS Parts test.

Pulli sai kaa

Finaalipäeva tegid eriliseks ka külalised ja show’d rajal ning selle ümbruses. Grete Mia Koha tõi kohale oma ralliauto ja pakkus mulle ja Rainer Arendile unustamatu kaardilugeja-kogemuse (selgus ka, et Gretel on pühaku kannatus kui ta sõitis 8 minutit, samal ajal kui mina tiimiraadiosse lihtsalt pidevat ja otsatut möla ajasin).

Lisaks saime jällegi näha ka võistluskarte ja tänu Talvar Racingule ootab mitut meie sarja võitjat ka päris test ees. Igal juhul hypesid Karl Leesmaa, Larsen-Klaus Tammepuu ja Kertu Valing oma demodega selle korralikult üles. Kertu oli kusjuures topeltrollis – lisaks demole oli ta koos Andrease ja Oliveriga üks kolmest rajakohtunikust. Tööd oli palju, aga see tehti ära täiega. Aitäh teile!

Kohal oli ka Luxury Motors, kes tõi uudistamiseks XPENG G9 elektriauto – AI-baasil loodud ja Aravete murul ilutsemas.

EVAL Challenge ja STPV Challenge ei andnud lõpuni järgi

EVAL Challenge, mille seadsid meile lahkelt üles Lukas Tark ja Risto Kappet, pani hooajale samal päeval toimunud Saaremaa ralli vaimus võimsa punkti. Hispaania ralli ja B-rühma viimane Lancia oli magus combo. Üsna oodatult riisus koore ka seekord Silver Jõffert. Aga kuna Romi Tammann läbis kiiruskatse kohe teise ajaga oli see rohkem kui piisav, et võtta üldvõit selle aasta EVAL Challengelt ühe etapi vahele jätnud Jõfferti vastu. Igal juhul jäid tänu Ristole ja Lukasele simud rajale ka hiliste õhtutundideni ja siis sai igasugu huvitavaid combosid proovitud. Mitte, et terve aasta EVALi Challenget neid niikuinii poleks toonud.

Kui EVAL lõpetas pauguga, siis see aasta niigi väljakutsetega üllatanud STPV Challenge tegi finiši korraliku hallolluse testiga. Õigesse järjekorda oli vaja panna üks väga oluline teekond. Kuidas jõuab toide mootorini – nii sisepõlemismootori, kui elektorimootori puhul. Paljud proovisid, paljud põrusid, aga Karl Läll tegi piisvalt, et kindlustada sellega endale Corner 1 sarja pädevaima osaleja tiitel. Ehk Karl on nüüd siis ametlikult see, kelle käest värki küsida. Ja nagu Karlil on moraalne kohustus Miata rajale tuua, kui palutakse, siis nüüd on sellele lisandunud ka tehnilise konsultatsiooni pakkumise kohtustus. Mees on oma enda edu ohver. Tegelikult aga suured ja siired tänud Tõnu Taalimäele ja kõigile, kes aitasid STPV Challenge teoks teha see aasta. See oli midagi uut ja no päriselt-päriselt õppis!

Kokkuvõtteks enne suuremaid kokkuvõtteid

Kringel, hea tuju ja õhtune Aravete perega muljetamine oli ideaalne viis, et panna punkt ühele pigem väljakutsuvale kuid ka nii mitmes mõttes erilisele ja kannustavale tiirule. Eks nüüd on ka veidi aega, et pikale hooajale tagasi vaadata ning seda vaagida (mitte, et rajaaction see aasta läbi oleks või 2026 plaanid juba ei küpseks vaikselt).

Aga üks asi on kindel – pusle, mida Corner 1 kogukond iga aastaga kokku paneb, muutub üle kivide, kändude ja rajapiirete ainult ägedamaks ja oleme tänulikud teile kõigile, kes oma hea usu, mõtete ning tujuga seda on ehitada aidanud. Hobikardiskeene – me armastame sind. ❤️

Jaga uudist