“SEE ring” on seekord kahe tähendusega: 1 asi on lihtsalt Suzuka. See on üks neist radadest, kus unustad ära, kelle poolt sa oled ja lihtsalt naudid seda vaatepilti, mida pardakaamerad pakuvad. Teine asi on see, kuidas Max seda Q3s mõõtis.
Tunnistan ausalt, et tegin midagi, mida ma võibolla pole teinud alates sellest, kui Kimi pensile läks või pärast Nando esinemist 2023 aasta Brasiilia GP-l: Ma aplodeerisin teleka ees. Ja esimest korda elus tegin seda Max Verstappenile. Sest minu jaoks oli see üks NEIST ringidest. Senna Monaco 1988, Hamilton Singapur 2018 ja Verstappen Suzuka 2025. Ei ole kunagi Maxi poolt olnud, aga see kuidas ta hetkel toob lahingu McLareni tandrile on ebatõenäoline ja austust vääriv. Muidugi jäi see ring varjutama ühte väga põnevat kvali. Teeme siis väikse recapi.
Q1 – Pinge kohe peal
(Foto: Motorsport Week)
Alpine’ mehhaanikud on teinud ime ja Doohani masin on ühes tükis kenasti rajal. Kõigile valdkonna huvilistele ka shoutout, et Corner 1 Hobikardisari pakub võimalust selle maailmaga lähemalt tuttavaks saada terve hooaja vältel.
Norris on esimese mustandi tabelisse vorpinud 1:28.233 ja Tsunoda sõidab paljulubava 1:28.654. tema järgi kolmandaks. Kas RB driver swap otsus on juba end õigustanud?
Hadjaril probleemid ja tundub, et dropzone kandidaat on esmajärjekorras.
Antonelli Mersuga peab tõestama, et sõidu stabiilsus uustulnukale peab alguse saama kvalifikatsiooni healt kohalt ja seda ka ta tõestab.
Vanameister Alonso tuleb 11ndana üle joone, see on küll piisav, aga mis tuleb tagant poolt?
Kas Doohan suudab seinast tulla Q2-te edasi? Ei! Kahju temast, karm nv siiamaani. Aga Hadjar vaatamata kõigile probleemidele suudab seda teha. Hulkenberk lööb Oconi välja. Lawson tuleb 2 sajandikuga sõsartiimiga Q2-te kenasti edasi ja see on ka esimene kord sellel aastal.
Olgugi, et Lawsonil on kindlasti mega pinge ja ilmselt ka palju hoope enesekindluse pihta tulnud, siis sellegi poolest hea statement, kus ta edasipääsuga Q2-te ütleb, et ta on endiselt jõud kellega arvestada.
Q1 järel langevad välja:
16. Nico Hülkenberg
17. Gabriel Bortoleto
18. Esteban Ocon
19. Jack Doohan
20. Lance Stroll
Q2 – Tõehetked
Foto: F1
Verstappen on valmis esimesena ajalise referentsi välja pakkuma ning selleks on 1:27.502 Tsunoda tuleb kasutatud rehvidega järgi ja näitab tabelisse 1:28.154. RB otsus Yukile ainult üks värskete rehvidega jooks jätta näib olevat küsitav.
Hadjaril tundub, et on probleemid kõik lahendatud. Mercedes tundub olema samuti arvestatav jõud koos Russelliga sellel nädalavahetusel. Erinevalt Red Bullist, saab Antonelli 2 jooksu värsketel rehvidel.
Williams ja Albon on väga ensekindlalt ennast näitama hakanud. Järjest rohkem hakkab selgeks saama, et Alex on veel kohaneva Carlosega võrreldes eluvormis.
Punane lipp, sest… muru põleb
“The grass, the grass, the grass is on fire! We don’t care let the motherfuc…”
Kui Tallinnas vaatab vastu kulupõlengu ohu asemel lumi, siis teiselpool maakera tõstetakse punane lipp üles, sest nagu pildiltki näha on meil rajal leegid. Titaanium põhjakattega, mis pillub sädemeid ja on üldises plaanis väga äge showelement, võib ka selliseid olukordi juhtuda.
Naljaviluks Redditit scrollides panakse hea pärl Alonso kohta:
Foto: Reddit
Q2 Jätkub
Hamilton näitab 1:27.610, mis annab P4, aga mille röövib tiimikaaslane Leclerc 1:27.600-ga endale, andes tiimile edasi, et tegelikult LEC enda arust tegi esimese sektori ülimalt kehvakese.
3 minutit on jäänud ja Tsunoda alustab enda kiiret ringi. Nädalavahetuse soojendusel F1TV James Hinchcliffe ütles, et Yuki on leidnud seadistusakna, millega on võimalik leida rohkem balanssi, aga potentsiaalselt kaotada kiirust. Kuid sõidustiil soosib, siis on võimalik selles aknas ka kiirus üles leida, mis tundub, et Yuki on suuteline. Tsunoda üle finišijoone ajaga 1:28.000 ja see tähendab 14.kohta. Kas Yuki on suuteline ühe ringi veel installima?
Ei ole, F1 on karm.
Foto: F1
Autod on tõesti see aasta ekstreemselt võrdsed. Top 15 on kõik ühe sekundi sees. Mida näitab Sainz? P12.
Müts maha Oliver Bearmani ees, sest Haas on Q3-s. Lawson Tsunodast ees, kinnitades, et selle aasta Red Bull on üks väga kapriisne auto.
Q2-st langevad välja:
11. Pierre Gasly
12. Carlos Sainz
13. Fernando Alonso
14. Liam Lawson
15. Yuki Tsunoda
Q3 – McLareni peo paneb kinni SEE ring!
Foto: F1
Russell alustab Q3 meeletu hooga, esimene sektor lilla, teises sektoris võitleb autoga, 130R on tulemas ja teine sektor samuti lilla. Ja 1:27.318 on mõõdupuu, millega konkureerida. Verstappen tuleb kiirelt järgi 1:27.278 ja võtab koha endal 1:27.052 tuleb Piastri, kes P1 endale võtab. Hamilton tuleb P5, Hadjar P6 ja Leclerc tuleb P3 – okei, mida vahesid!
Kas Norris, kes täiesti tutikate rehvidega sooritust tegi, tunneb pinget?
3 minutit on jäänud
Kvalifikatsioon siiani on olnud mega. Taaskord tuleb tõdeda, et hype enne hooaega, kus korrutati mantrat “autod on see aasta ekstreemselt lähedal”, ilmselt vastab vägagi reaalsele pildile.
Russell üritab autot taltsutada, mis kurvides väga närviliselt sellel sooritusel käitub. Sektori ajad näitavad samuti sekundeid, mis algavad “+” märgiga. Norris samal ajal tagant tuleb lillade sektoritega. Selle põhjal ütleks, et on tagasi võitluses, et P1 haarata ja 1:26.995 selle ka annab.
Finishilipp on kukunud
Mis saab?
Albon p9
Verstappen tuleb väga lähedale S2-s. VERSTAPPEN tuleb P1 1:26.983 esimeseks. Kogu Corner 1 on segaduses , miks me järksu Maxile kaasa elame, Piastri tuleb 1:27.027 P3. Leclerc üle joone P4. Verstappeni poolt tuli see küll nüüd täielik “shocker”. “That is insane” tiimiraadiost ja see emotsioon, mis Max edasi annab, see pole enam naljaviluks “Simply lovely”, see on siiras rõõm.
Nagu kommentaatorgi ütleb, et Maxil pole kiireim auto, aga täna oli tal kiireim aeg. Suzuka, tänud serveerimast. ootame homset põhirooga. Poodiumi kandidaate on rohkem kui 3. Samal ajal on kogu võistlejaterivi täis näljaseid piloote, sest vahed on väiksed ja ideaalne start võib muuta nii mõnegi sõitja nädalavahetust kardinaalselt. Nii parema kui halvema suunas. Bring it on!
Tulemused
Pos | No | Driver | Car | Q1 | Q2 | Q3 | Laps |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda RBPT | 1:27.943 | 1:27.502 | 1:26.983 | 17 |
2 | 4 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 1:27.845 | 1:27.146 | 1:26.995 | 15 |
3 | 81 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 1:27.687 | 1:27.507 | 1:27.027 | 18 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:27.920 | 1:27.555 | 1:27.299 | 21 |
5 | 63 | George Russell | Mercedes | 1:27.843 | 1:27.400 | 1:27.318 | 17 |
6 | 12 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:27.968 | 1:27.639 | 1:27.555 | 18 |
7 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls Honda RBPT | 1:28.278 | 1:27.775 | 1:27.569 | 18 |
8 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:27.942 | 1:27.610 | 1:27.610 | 23 |
9 | 23 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 1:28.218 | 1:27.783 | 1:27.615 | 20 |
10 | 87 | Oliver Bearman | Haas Ferrari | 1:28.228 | 1:27.711 | 1:27.867 | 21 |
11 | 10 | Pierre Gasly | Alpine Renault | 1:28.186 | 1:27.822 | 12 | |
12 | 55 | Carlos Sainz | Williams Mercedes | 1:28.209 | 1:27.836 | 15 | |
13 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Mercedes | 1:28.337 | 1:27.897 | 12 | |
14 | 30 | Liam Lawson | Racing Bulls Honda RBPT | 1:28.554 | 1:27.906 | 12 | |
15 | 22 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing Honda RBPT | 1:27.967 | 1:28.000 | 12 | |
16 | 27 | Nico Hulkenberg | Kick Sauber Ferrari | 1:28.570 | 9 | ||
17 | 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber Ferrari | 1:28.622 | 9 | ||
18 | 31 | Esteban Ocon | Haas Ferrari | 1:28.696 | 9 | ||
19 | 7 | Jack Doohan | Alpine Renault | 1:28.877 | 9 | ||
20 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | 1:29.271 | 5 |
Sõge kvalifikatsioon
Kõige naljakam on see, et seekord tegi tsunodale lawson pähe ajaga.