Jokkerid & pisarad vihmas: Kartau võitis pingelise Laagri GP

Jokker viskas Jokkeri mängu mitmel moel…

6. juuli – samal ajal kui Tallinna lauluväljakul kostusid koorid, käis Laagris omaette sümfoonia: vihm, mootorimüra ja rehvikrigin. Corner 1 Laagri Grand Prix tõi 44 osalejat Uniberi kardikeskuse katuserajale – meie enda “Monacosse”. Selle kohal olid Risto Kappeti poolt isiklikult ja spetsiaalselt meie etapiks tellitud vihmapilved, mis tähendab, et lisaks esimest korda Corneri etappidel kasutatud jokkerringile viskas ka ilm korralikke jokkereid kompotti.

Ilm mängis kõik kaardid välja

Võistluspäeva ilmastik oli kirev nagu lippude meri laulukaare all – kord kuiv, siis taas vihmane ja mõneks hetkeks isegi väga märg. Rada muutus iga vooruga, pakkudes sõitjatele väljakutseid, kus pidi improviseerima, kohanema ja riskima. Põnev oli jälgida, kuidas mõnede sõitjate kiirus kasvas raja kuivenedes meeletult, samal ajal kui teiste tempo krapsakus näis jälle sõltuvat taevaluukide avanemisest. Ja kui vihm jäigi järgi, siis uuendas Risto lihtsalt tellimust ja vihm tuli uuesti tagasi.

Esimest korda ajaloos: jokkeriring – strateegia sisenes mängu

Lisaks vihmale ja rajamõnudele tõi Laagri GP veel ühe ajaloolise uuenduse – esmakordselt Corner 1 sarja ajaloos tuli nii eelfinaalides kui ka finaalides läbida üks kord jokkeriring. See lisas taktikamängule uue dimensiooni ja muutis võistlused ettearvamatuks. Mitu sõitjat leidsid kohe asjas rütmi ja kasutasid jokkeri elementi osavalt ära. Oled konkurendi taga kinni, aga tagapool on edu lähima jälitaja ees poole sirge pikkune? Võta jokker ära, püüa jälitatav(ad) uuesti kinni ning oota nende jokkerit jne. Üks kõige oskuslikumaid jokkeri kasutamisi võikski näha Risto Kappeti esituses, kes kindlustas endale osaliselt tänu sellele tugeva poodiumikoha, kus ka võidust palju puudu ei jäänud. Oli aga üks piloot, keda Kappet ei püüdnud isegi läbi eduka jokkerivõtmise ja vihmatantsu.

Esimene võit Kartaule – seda võis näha juba mõnda aega tulemas

Üldvõidu võttis noor ja andekas Keven Kartau, kes teenis sellega oma esimese Corner 1 sarja etapivõidu üldarvestuses. Kartau, kes on see aasta U14 arvestuses poodiumil juba tuttav nägu, pani end nüüd maksma ka ülearvestuse konkurentsis, olles vihmamöllus kindlaim ja külmaverelisim.

Teisena lõpetaski siis tiitlikaitsja Risto Kappet (IJ Racing x EVAL), kes teenis hooaja esimese poodiumi ja vähendas sellega üldarvestuses vahet liider Romi Tammanniga (TK Racing), kellele jäi seekord ette võtta edukas damage limitation B-finaalis. Poodiumi kolmandaks liikmeks tõusis Unibeti raja üks eksperte Lukas Tark (Jazz pesulad), kes sai kirja oma hooaja esimese poodiumikoha ja naasis ühtlasi esikümneheitlusse.

Draama, duellid ja läbimurded

Juba teist korda järjest, saime tunnistada väga põnevat A-finaali, kus poodium oli lahtine kuni sõidu lõpuni. Mia Druppa (Team Druppa) oli lähemal kui kunagi varem sellele, et saada esimese naisena üldarvestuse poodiumile. Kuigi napilt jäi see veel kättesaamatuks, andis tema esitus selge sõnumi – see hetk ei ole kaugel.

Samal ajal jätkus Sandrite duell: Sander-Mel Melikov (Jazz pesulad) ja Sander Sasi (Tyre Swift Racing) tõid taas pingelise vastasseisu, kust väljus seekord võitjana Sasi. Kuigi ta jätkab oma esimese poodiumi otsinguid, on tema stabiilsus viinud ta märkamatult üldarvestuse neljandale kohale, olles etapivõidu võtnud Kartauga võrdsetel punktidel. Seega võis Sasi lahkuda sellelt vihmaselt päevalt Unibetis sirge seljaga. Rääkides sirge seljaga ära jalutamisest…

Samamoodi võis sirge seljaga lahkuda sellelt päevalt ka Andreas Talts. Isegi kui pisarad silmis. Ühe meie sarja ajaloo dramaatiliseima momendina muutus Taltsi unistuste lõpp pikale võistluspäevale millekski hoopis muuks. Ja seda vaid ring enne lõppu. Olles võitnud kvalifikatsiooni ja esinenud kindlalt ka eelfinaalides, kihutas Andreas kindlalt poodiumikursil – kuni ta ajas segamini finišilipu ja viimase ringi lipu ning keeras boksi arvates, et sõit on läbi. Andreas oli mõistetavalt löödud ja ilmselt oskas nii mõnigi sõitja kohapeal samastuda olukorraga, kui juba käes olnud poodium viimasel hetkel haitub. Tegu oli võistlusmomendi sees tehtud ausa veaga ja kuigi Andreas ilmselt ei vaata sellele päevale tagasi eriti soojade tunnetega, siis meie ütleme üht: kui ta ükskord poodiumil seisab, tuletab ta seda päeva meelde, kui momenti, mis ehitas teda nii inimese kui sõitjana. Jaa, vaadates Taltsi poolt Unibetis näidatud kiirust, pole kahtlust, et tal on potentsiaal jõuda veel väga kõrgele.

U14, Heavy ja kiireim ring

U14 arvestuses domineeris samuti Keven Kartau, kellele järgnesid Mia Druppa ja aina kiirem Rihhard Leheroo. 90kg plus klassis võidutses Jaanus Veste, edestades tänavu oma esimese Corneri stardi teinud Marten Ojapõldu ja Taavi Altpuud. Silver Jõffert peab veel oma esimest 90kg plus poodiumit ootama, aga võib ilmselt võtta lohutust sellest, et on selles arvestuses kindlalt esikolmiku konkurentsis.

Päeva kiireima ringi – 29.141 – sõitis välja Ketter Sassi ja seda koguni D-finaalis, näidates sellega nii enda, kui ka üldist taset, mis meie sarjas on.

Üldarvestus hooaja keskpunktis – kes ajab keda taga?

Pärast Laagri GP-d on sarja üldarvestuses olukord vaikselt pingeid kogumas. Romi Tammann jätkab liidrina 689 punktiga, kuid tema edu Risto Kappeti (656) ees on vähenenud. Kolmandat kohta jagavad nüüd võrdselt 628 punktiga, nagu ennem mainitud, Keven Kartau ja Sander Sasi, kellest kumbki pole ilmselt ka üldvõidu unistusi maha kandnud.

Top 5 üldarvestuses:

  1. Romi Tammann – 689
  2. Risto Kappet – 656
  3. Keven Kartau – 628
  4. Sander Sasi – 628
  5. Lauri Kärsin – 621

U14 klassis juhib kindlalt Kartau (90 punkti), kuid konkurents on tihe – Ken Druppa (87) ja Rihhard Leheroo (85) on lähedal. Heavy-arvestuses püsib liidrina Taavi Altpuu (94), kuid temaga konkureerivad visalt Silver Jõffert ja Jaanus Veste.

Tiimivõistlus: TK Racing kontrollib, IJ Racing survestab, terve trio jälitab

Tiimide arvestuses on selge liider TK Racing (1074 punkti), kuid nende kannul tuleb Laagris tugevalt vahet vähendanud IJ Racing x EVAL (974) ja samal ajal korraliku damage limitationi teinud SS Racing (904). Koondvõit saab olema strateegilise töö, stabiilsuse ja meeskonnavaimu tulemus, sest tagant on esikolmikule kuklasse hingamas Jazz Pesulad, Team Druppa ja Tyre Swift Racing Team.

EVAL Challenge: Monaco, vihm, Niki Lauda Ferrari ning Jõffert

Sel korral toimus EVAL Challenge ikoonilisel Monacol, kus sõideti legendaarse Ferrari 312T roolis – masinas, mida juhtis kunagi Niki Lauda ja mida, tsiteerides Ekke-Taavi Sepperit, võiks vast ka steroididel kardiks nimetada. Sarnasusi kartidega vihmasel Laagri katuserajal ei pidanud igastahes selle masinaga ümber käimisel kaugelt otsima.

Silver Jõffert näitas oma täpsust ja oskust, sõites parima aja 1:35.837, edestades napilt Romi Tammannit ja Marten Ojapõldu.

Top 3 EVAL Challenge Monacos:

  1. Silver Jõffert – 1:35.837
  2. Romi Tammann – 1:36.200
  3. Marten Ojapõld – 1:37.397

Tänud ja vaikselt mõtetega Põltsu poole

Nüüd meil väike pausike, ja siis naaseb Corneri sari 9. augustil juba alati efektsele Kuningamäele. Praegu aga, suured tänud suurepärast tööd teinud Unibeti kardikeskuse tiimile, Risto Kappetile ja EVAL-ile ning muidugi kõigile, kes kohale tulid ja muul viisil õla alla panud. Erilised tänud ka samuti katusel ilusat sõitu teinud Raul Urberigile, kes sellest kõigest ka ägedad fotod tegi ning Masinawärgile, kes meile lahkelt kõlli ja mikrit laenas. Ja muidugi tänud ka maestro Sander Luigele, kelle käes on valmimas sellest kõigest ka üks äge etapifilm. 🙂

Laagri tulemuste ja punktiarvestusega täismahus saad tutvuda siin samas meie kodukal.

Jaga uudist