Lange rajagiid – on lange, on tõuse, aga pinget jagub algusest lõpuni

Heade mõtete linna kõrval on üks rada…

Juba loetud päevade pärast naaseb Corneri hobikardisari ühele internsiivsemaile rajale kalendris. Jah, Lange – rada, mis kuidagi suudab kombineerida suure raja mõõtmed ja loodusliku looklevuse tänavaraja intensiivsusega. Ja meiegi sarjas on see 2018. aasta kevadel avatud rada pakkunud kahel eelmisel külastusel oma 1015 meetri pikkuses ning 9 meetri laiuses palju-palju närvikõdi. Võib isegi öelda, et mitmed sarja ajaloo pingeliseimad momendid on just siin aset leidnud. Miks? Aga teeme siis tiiru peale

Avakurvi duo – esimene tasemetest kohe stardisirge lõpus

Stardi-finiši sirge lõpus ootab sind huvitav vasakkurvide paar. Esmakordsel rajal sõitjal on siin võtmesõnaks see, et esimene kurv on vaid ettevalmistus teiseks – just seal tuleb tabada õige apeks. Kui see õnnestub, on tunne puhas nauding. Kui aga mööda paned, on kogu ring kohe alguses rikutud. See kurvikaskaad pakub ka üllatavalt häid möödasõiduvõimalusi – piisab vaid, kui väljud teisest apeksist konkurendist parema kiirendusega.

Järgnevad kiired kurvid: Terve posu looklevat Langet

Edasi tuleb lühike sirge ja kiire paremkurv, kus tuleb kindlasti kasutada kogu raja laiust. Klassikaline möödumiskoht see ei ole, aga liiga optimistlikult kurvi sisenenud konkurendi vea saad siin hästi ära karistada. Seejärel ootab looklev sirgeosa ja veel üks täisgaasiga võetav paremkurv, kuni jõuame järjekordse topeltvasakuni. Siingi on võtmekohaks teine apeks. Suurel kiirusel on õige trajektoor hädavajalik – muidu pead korraks gaasilt maha tulema, et vältida üsna halastamatuid äärekive. Just selles sektoris põhjustas eelmise aasta vihmasadu korraliku kaose. Pinget jätkub ka edaspidi.

„Eee, siin kipub juhtuma” – S-kurv

Edasi ootab sirge, mis lõpeb raja aeglaseima lõiguga: vasak-parem-vasak šikaan. Kui kuskil juhtub, siis enamasti siin. Näiteks endal vihmasõidus toimunud kokkupõrge ees spinni läinud Silver Jõffertiga on endiselt eredalt meeles. Silver loodab kindlasti selliseid momente vältida, sest tal käib heitlus 90kg plus klassi võidule.

See kurv kutsub sisenemisel ka dive bomb’i proovima, aga need lõppevad enamasti halvasti. Targem on leida parem pidurduskoht ja pista nina šikaani teises osas vahele. Kogenumad sõitjad oskavad siin aga ukse korralikult kinni panna. Õnneks järgneb sellele pikk sirge, mis annab võimaluse möödasõitu siiski lõpuni viia või isegi kontra teha.

Veel üks võimalus – otsustav pidurduskoht

Sirgele järgneb viimane topeltvasak. Nagu rajale omane, on seegi koht täis dilemmat: pidurda liiga hilja ja kaotad stardisirgel, pidurda liiga vara ja annad koha ära seal, kus tegelikult saab täisgaasiga läbi tulla. Trikk seisneb selles, et nende kahe vasaku keskel on üks otsustav suunamis/pidurdamiskoht. Kui võtad selle õigesti, tunned kohe, kuidas kiiruse võit on märgatav. Ja siis ongi aeg tagasi stardi-finiši sirgele naasta, et kõik otsast peale teha. 🙂

Lange on rada, kuhu tahad alati tagasi tulla. See on vabadus. Intensiivne vabadus. Ilusat võistluspäeva! Ja selles valguses vaatame ka tagasi, mis pulli eelmine aasta sai:

Jaga uudist