Nii halvas, kui heas, ärge kunagi alahinnake F1-hte. 😉
Art
2025 Bahreini Grand Prix näitas meile, kui vähe on vaja, et oleks hoopis teistsugune nädalavahetus. 1 nädal vahet ja mõlemal etapil oli sõitu selgelt kontrolliv liider. Aga, kui Jaapani GP oli Maxi meisterliku esituse taga pigem progressioon, siis Bahreini GP oli meisterliku Oscari taga kõike muud. Erinevad strateegiad, ägedad lahingud, kõrged pinged, sõitjatevahelised psühhloogilised mängud, pikka aega esikolmik kolme eri tiimi ning kolme erineva rehviga jne. Pole muud öelda, kui et 20 aastat kalendris olnud Bahreini rada on praeguseks kindlalt F1 ajaloo varasalves, kui koht, kus pigem juhtub, kui ei juhtu. Aga F1 ajaloo mõttes erilist juhtus ka juba enne tänast starti. Seega enne, kui juhatan teid Nädalavahetuse Staar hääletusele ja Silveri suurepärasele ring-ringilt etappi tagasivaatele, mõned sõnad ühe hetke kohta, mis on hoolimata sellest, et see alles juhtus täna, juba kindlalt F1 ajaloo varasalves. Sir Jackie Stewarti viimased ringid oma ustava ning talle ta viimase tiitli toonud Tyrelli roolis.
Foto: F1
85-aastane F1 legend oma 1973 aasta legendaarse masina peal on muidugi juba omaette nähtus, aga siin oli veel nii palju rohkemat. Ajal, kui F1 sõitjate aktivism on pigem allasurutud, oli Bahreinis õilsa eesmärgi all eeskuju näitamas üks F1 ajaloo esimesi suuri aktiviste. Kui 60-ndatel ja 70-ndatel võitles Jackie ohtutuse eest F1-hes, siis täna tegi ta seda, et koguda ressursse võitluses dementsuse vastu. Haigus, mille all kannatab ta enda kaasa. Seega, juba sõltumata F1 dimensioonist, oli see lihtsalt võimas žest ühelt kaasalt teisele.
Ja tulles tagasi F1 juurde – see kiiver, mis tal peas oli. Lisas Jackie enda ikoonilisele rahvusmustrile, oli seal veel kõigi 20 elus oleva F1 maailmameistri autogrammid. Kaasa arvatud ei kellegi muu kui Michael Schumacheri, mille ta oma kaasa Corinna abiga kirjutas. See märgib esimest korda pärast 2013 aasta lõppu, kui Michael on midagi teinud avalikkuse poole. Olgu need tingimused, mis nad on, aga ta on endiselt siin. Ja olgu, mis on, ta on endiselt panustamas maailma. Seega, kui vaatad seda ühte fotot Jackiest selle kiivriga oma masinas, on siin moment, kus põimuvad legendid (nii masinad, kui inimesed), armastus kõigest hoolimata ja soov aidata kaasa millegi suurema eest seismisele. Aitäh, Jackie, et näitad jätkuvalt teed. Sügav kummardus Corner 1 poolt!
Ja nüüd ei muud, kui tagasi päevakajalisemaks. Anna oma hääled põneva Bahreini GP suhtes, kus tähelepanu väärivad ka sõitjad, kes esikümnest väljas.
Ring-ringilt Recap By Silver
Foto: Total Motorsport
Start
Penaltyd on karmid. Stardirivi on saanud korrektuurid. Kuid siiski ilus on vaadata ja selles on teatud “õige tunne”, kui näed McLarenit & Ferrarit kõrvuti joonel seisamas.
5 tuld on kustunud. Kohapealt minnakse ilusti minema. Russell ja Leclerc võtavad mõõtu. Russelli poolt minu hinnangul kõige agressiivsem start mida ma näinud olen. Norris saab samuti üli hea stardi. Pole Norrise poolt samuti nii head starti näinud. Antonelli saadab pikale. Gasly võtab koha taasi. VCARBid vahetavad kohti. Hadjaril on 5 kohta kaotsis stardiga. Eespool Piastri, Russel, Norris, Leclerc, Gasly, Sainz? Jah Sainz – wow.
3 ring
Race Control, Norrise ime start on kahtluse all sest oli oma stardipositsioonist mitte nii õigel kohal. Vahed on hakanud moodustuma. Olukord on stabiilsem. Gainitakse, samal ajal hoitakse vahesid. Vaadates rehvivalikuid siis 5 meest on mediumiga Leclerc, Hamilton, Alonso, Lawson ja Bortoleto, kõik ülejäänud softidega, mis annab aimu millised strateegiad valiti.
Hamilton juba kurdab rehvide osas kehva gripi üle. Kas tundub et Medium polegi kõige õigem valik?
4.ring
Sainz hoiab küünarnukid megalt väljas ja ei luba nii naljalt Verstappenit mööda. Sainzi jaoks on iga punkt kaalul.
REPLAY’d stardist. Tõendusmaterjal on olemas et Lando oli oma stardiboksi. Verstappen veel suutis seda oma silmadega näha ja raadiosides tiimile samuti teada anda. Hämmastav, kuidas need vennad oskavad tähele panna
7.ring
Norris 5sek penalty
9.ring
Hamilton võtab Sainzi ette. Sellist Hamiltoni ma than näha. Agressiivne. Aga samas Sainz teeb mega korraliku tööd ja ei anna ära. Hamilton teeb sõidu ära
10.ring
Softid hakkavad väsima öeldakse Hamiltonile. Näha on jah et meediumiga Leclerc on peaaegu p3 tagasi
Kui tehnika streigib
11.ring
Esimesed boksipeatused algavad. Verstappeni peatus läheb jõledalt. Foor streigib ja ei luba minema.
13.ring
Tsunoda boksipeatuste läheb täpselt sama vea taha. Tundub et pulgakommimees oleks siin üli hea lahendus
Leclerc juhib, Hamilton teine & Piastri kolmas albon neljas. Aga mehed pole veel boksis käinud
18.ring
Ferrari teeb double stacki ja lähevad mediumitega edasi. Leclerc veel palub tiimilt, kus äkki katsetaks teist strateegiat, aga öeldakse ei. Pull on see, et Ocon hoiab Haasiga Verstappenit seljataga, kes omakorda kukub Antonellile järjest lähemale. Antonelli aga korralikult üritab temast mööda saada. Huvitav, kui Antonelli oleks mõni ring varem sisse pääsenud, siis oleks ta hoopis isegi Gaslyst ees?
20.ring
Daamid ja Härrad Kimi Antonelli võtab valitseva maailmameistri käest koha ära ja sooritab ilusa möödasõidu. Antonelli tõestas sellega mulle, et ta on force to be reckoned with.
Ring hiljem tuleb Verstappeni raadioside: “Everything is overheating”
24.Ring
Lecleerc tõmbab ilusa manöövri, pidurdab ülimalt hilja, saab hetkeks ette, aga peab uuesti proovima.
Ring hiljem võtavad Ferrarid mõlemad korda mööda koha. Hamilton pani Antonellile ukse kinni. Leclerc Norrisele. WOW. Race directori poolt muidugi arusaadav, kahte korraga näidata ei saa.
Ring hiljem ka Ocon seljataha jäetud Hamiltoni poolt.
Millised rehvistrateegiad käiku pannakse?
Verstappen näitas, et Hard temale ei sobi. Tuleb boksi ja naaseb viimasena rajale. Wow Verstappen ja viimasel kohal. Aga tundub, et neil boksiga ikka korralik jama.
Mida otsustab Ferrari teha? Venitab mediumi pikale ja tuleb lõpuni softidega?
Täielik kontrast Jaapani GP-st
Täna on taaskord näha, kui lähedal autod üksteisele ikkagi on ja Bahrein oma raja layoutiga suudab pakkuda just sellist actionit, mida me kõik näha tahame.
Sainz on oma kampaania ilusti ellu äratanud ja sõidab 30.ringil Yuki Tsunodast mööda. P7->P6. Kordusest aga avaneb maagiline pilt, kus mehed saavad omavahel kokku. RedBull kaotab kontaktist juppe. Williams ilmselt samuti. Ohhh…. Möödasõit oli vinge, kahju et pilpad taga.
31.ring
Rada on turn 9-10 tükke täis – kas see võib kutsuda potentsiaalselt turvaauto välja? See on küll Longshot, aga jällegi strateegiliselt töötaks Ferraride kampaania edendamiseks väga hästi kokku. (Silver: “Jah, ma olen Ferraride suunas mega biased”)
Silver Kleimann-Leimann (Ferrari fan)
AHAHAHAHHAHAHAHAHAH
JAHHH!!!!!! SC tuli Täiesti haige ja ma ei kavatsegi seda välja editida!
Bahreini GP ma armastan sind!
33.ring -> Full Safety Car.
DC ütleb ülekandes, et kas tõesti oli nüüd Full Safety Car välja vaja panna, kui tükkide korjamiseks oleks saanud kasutada VSC-d? Vot see on nüüd hea küsimus…
24 Ringi on minna. “Hamilton tänab tiimi, et hea töö boksipeatustega.
Kordused toovad pildid, et rajal on ka mitmeid kontakte olnud -> Tsunoda & Sainz ja Lawson & Stroll. Põnev! Russell lisab vürtsi juuurde Softide osas “24 laps on softs is pretty Audacious”
RESTART
Räme andmine 3nda koha peale. Sädemeid pillub igalt poolt. Hamilton sai Norrisest ette! Norris võtab tagasi, aga kas raja piiride sees või sai väljast lisa?
Kordusest on üsna kitsas, aga tundub, et pigem võttis lisa. Ja Lando annab koha tagasi. Leclercile igatahes mega respect ja tõestas oma oskuseid selle kaitsmisega ideaalselt.
39 ring, Lewis kurdab raadios “These tyres suck” ja Verstappeni näitel oli seda tõesti näha. T1-s samal ajal neljane lahing Tsunoda, Alboni, Antonelli ja Bearmani vahel.
Penalteyd jagatakse täna kergekäeliselt ja Lawson saab auhinnaks 5sekundit ajale lisaks. Sainzile antakse oma kampaania eest tänaseks auhinnaks 10sekundit aega lisaks, et surus teise sõitja välja. Sainzi auto kõige ilusam välja ei näe.
Russellil ei tööta transponder, tiimiraadios tuleb ka uus mure, et DRS ei tööta. Tiim pakub juhiseid, kuidas see ära defaultida. See on ikka hämmastav, kuidas F1 tehnoloogiliselt toimib.
Kui keegi mõtleb, mis see GP on ajavõtusüsteemiga juhtunud, siis Russelli mittetöötava transponderi tõttu on kasutusel backup süsteem seni kuni viga parandatakse.
46.ring
Ma ei tea, kas ma olen ülekohtune. Aga Norris teeb vigu, siis kui neid kõige vähem vaja on. Sainz tõmmatakse tänaseks pingile tagasi, see auto tõesti ei ole väärt täna sõitma.
47.ring
Kaader vahetub teise Williamsi pardale, kus Albon paneb usalduse auto ja pidurite vastu 110% proovile. Väga hilja vajutab pedaali, aga see teda Doohanist mööda ei päästa.
49.ring
Norris üritab uuesti Leclercist mööda saada. Charles on enda Ferrari ülimalt laiaks suutnud teha ja Lando temast mööda ei saa. Vähemalt sellel katsel.
52.ring
Kui Russell kurdab, et tal on käigud kadunud. Leclerc samal ajal üritab teha imet kõvema rehviga Norrise vastu, kes jahib teda mediumitega. See oli väga ratas-ratas võidusõit. Leclerc andis siin kõik mida oli võimalik anda. Lando poolt, aitäh et tõestad, et vigadest olenemata, suudad võidu sõita, ka väliskurvi pidi. Ning tulles Russelli juurde tagasi, kellel on DRS’i probleemid, siis nüüd on ta uurimise all pärast Bahreini GP-d DRSi reeglite rikkumise osas. Nagu mulle meeldib öelda: “Tegeleme probleemiga siis, kui see käes on.”
53.ring
Norrisel on 3 hoiatus rajapiiride austamise osas. Üks kord veel ja preemia on tulemas.
55.ring
Lawsoni “premeeritakse” veelkord ajaliselt, seekord 10 sekundit, et põhjustas mittesoovitud kokkusaamise, koos Hülkenbergiga.
Vahepeal tuleb huvitav teade:
Norris is told he can only use DRS on Russell when McLaren is 100% sure he's within a second. Sounds like the Mercedes issue is affecting the car behind too #F1 #BahrainGP
— Chris Medland (@chrismedlandf1.bsky.social) 13 April 2025 at 19:36
Viimane ring
Norris jahib Russellit, kõrvuti koos minnakse esimesse kurvi. DRS on Norrisel avatud, mööda ei pääse. George peab vastu, aga küsimus on kas lõpuni? Mees kes ütles, et softidega 24 ringi päris omaette töö ära teha, aga tundub, et ta saab sellega väga hästi hakkama.
Oscar Piastri võidab Bahreini GP. George Russel tuleb teisena – AGA KÜSIMUS on, kas ta jääb sinna. Norris tuleb kolmandana. TOP 5 lõpetavad mõlemad ferrarid ja Max Verstappen võtab kuuenda koha Gasly eest ära.
Tulemused
Pos | No | Driver | Car | Laps | Time/retired | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 81 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 57 | 1:35:39.435 | 25 |
2 | 63 | George Russell | Mercedes | 57 | +15.499s | 18 |
3 | 4 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 57 | +16.273s | 15 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 57 | +19.679s | 12 |
5 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | 57 | +27.993s | 10 |
6 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda RBPT | 57 | +34.395s | 8 |
7 | 10 | Pierre Gasly | Alpine Renault | 57 | +36.002s | 6 |
8 | 31 | Esteban Ocon | Haas Ferrari | 57 | +44.244s | 4 |
9 | 22 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing Honda RBPT | 57 | +45.061s | 2 |
10 | 87 | Oliver Bearman | Haas Ferrari | 57 | +47.594s | 1 |
11 | 12 | Kimi Antonelli | Mercedes | 57 | +48.016s | 0 |
12 | 23 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 57 | +48.839s | 0 |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | Kick Sauber Ferrari | 57 | +53.472s | 0 |
14 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls Honda RBPT | 57 | +56.314s | 0 |
15 | 7 | Jack Doohan | Alpine Renault | 57 | +57.806s | 0 |
16 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Mercedes | 57 | +60.340s | 0 |
17 | 30 | Liam Lawson | Racing Bulls Honda RBPT | 57 | +64.435s | 0 |
18 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | 57 | +65.489s | 0 |
19 | 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber Ferrari | 57 | +66.872s | 0 |
NC | 55 | Carlos Sainz | Williams Mercedes | 45 | DNF | 0 |
* Provisional results. Note – Lawson received a five-second time penalty for causing a collision and a 10-second time penalty for causing a collision. Doohan received a five-second time penalty for track limit infringements. |
Results f1.com
Minu jaoks üli bänger GP nagu ülevalt lugeda võid 😀 Aga jällegi väga suur “what if” moment, huvitav mis oleks saanud siis, kui Ferrari oleks kasutanud pisut teist rehvistrateegiat 🥺