...

Seiklus algab: 5 Küsimust Corner 1 Hobikardisarja 2025 Avaetapi eel

Meie küsime, Aravete vastab (pühapäeval).

Sel pühapäeval jõuab kätte hetk, mida oleme ehitanud alates 2024. aasta novembrist, kui koos Sander Sasi abiga korraldasime Corner 1 hobikardisarja ümarlaua. Nagu alati, läks nii, et sellel hetkel tundus, et see start kevadisel Aravetel on nii-nii kaugel. Jah, armas mõte. Tegelt oli ümarlaud alguspunktiks ühele hoosale talvele, mis kätkes endas ridamisi simuleerimisi, artutlusi, ehitamist, kontseptualiseerimist, “eee, mida me nüüüd teeme?!” momente, unistusi ja lõpuks ka nende realiseerimist – kõik meie ägeda kogukonna toel ja nõul. Aga selle kõige kõrvale mahub veel üks emotsioon, mis seni justkui tahaplaanile jäi: ootusärevus.

Kui oled nii süvitsi ametis korraldustega, siis mõistad alles viimasel hetkel, et start on kohe käes. Võtame nüüd siis ka meie end korraks selle lainelt maha ja vaatame hooajale otsa. Esimene peatus – Aravete. Meie sarja mitteametlik ja spirituaalne kodu. Ideaalne koht hooaja avamiseks ja tunde kättesaamiseks, mis meid sel aastal ees ootab.

Siin on viis asja, mis tekitavad kõige rohkem põnevust enne starti:

1. Kas vanad kalad suudavad hoida nooremat põlvkonda seljataga?

Tore on näha, kuidas meie sarjas ristuvad erinevad eluteed ja leiavad rajal sama suuna. Kes, aga neist enne üle finišijoone tuleb, on pagana hea küsimus. Favoriitide leidmine pole keeruline: valitsev meister Risto Kappet, eelmise aasta runner-up Sander Sasi, staažikad võistluskardipiloodid eelmise aasta pronksi Christopher Vaalma ja 2023 meistri Kristjan Salveti näol on shortlist favoriidiks enam-vähem iga Eestis toimuva hobikardivõistluse kontekstis. Sellele lisaks on näha ka terve trobikond sõitjaid, kes hakkasid 2024 järsku kiirust koguma. Nagu näiteks Karl Läll ja 2024 roostet maha pesnud Mart Soo. Jah neid nimesid on palju.

Aga ehk kõige põnevam särin sellesse võrrandisse tuleb läbi järelduse, mille sai 2024 lõpus kindlalt teha – uus põlvkond on rohkem kui valmis. Eelmisel hooajal näitasid Larse-Klaus Tammepuu ja Romi Tammann, et neil on olemas nii kiirus kui nälg. Kui lisame sellele nüüdseks juba arvestatava kogemuse – võib kõike juhtuda. Äkki hoopis on suureks mänguks aga valmis eelmise aasta U14 staarid Kristen Hioväin, Siim Liivand ja Oskar Gubar? Ja kui tulla veel noorema generatsiooni juurde, siis on meil stardirivis terveid võistlevate perede kooslusi. Näiteks Mia ja Ken Druppa ning Kaspar-Janek ja Agnes Ojala. Õde ja vend, mõlemad tiimides – ja mõlemad motiveeritud. Põnev. Tiimidest rääkides…

2. Kas tiimid on tulnud, et jääda?

Alates 2025. aastast on Corner 1-s ametlik tiimide arvestus – ja juba avaetapil on stardis mitmeid koosseise. On põnev näha, kui palju sõitjad oma isiklike ambitsioonide kõrval panustavad ka tiimi edu nimel. Kas mõni tiim tuleb juba esimese etapiga selgelt võitma? Kas mõni kasutab ka natuke teatreelset lähenemist. Ei tea. Aga saame teada. Tiim vörk meiks triim vörk!

Eriti ootame huviga, kuidas esineb SML Racing – ülikiire tandem Sander-Mel Melikov ja Lukas Tark näol. Mõlemad mehed on poodiumikogemusega ja alati kõrges mängus. Kas nemad kehtestavad oma reeglid tiimide tandril või saavad nad üllatuse hoopis Perekond Ojalatelt, Team Druppalt, Ecoshilt või hoopis kelleltki teiselt?

3. Kas modifitseeritud reeglid toovad rohkem motivatsiooni ja draamat?

Meie eesmärk: iga sõit loeb. Pole vahet, kas oled rivis 40. või esikohal – sul on midagi, mille nimel võidelda.

2024–2025 talv kulus suures osas reeglite ja süsteemide timmimisele. Lähedal oli isegi suurem formaadimuudatus, aga otsustasime lõpuks minna “McLaren MP4-17B” teed – eelmise aasta baasi modifitseerimine ja täiendamine.

2025 formaat võimaldab punktidele mängida sisuliselt igal tasemel. HEAT-sõidud saavad rohkem kaalu, kvalifikatsiooni halb tulemus ei tähenda veel lootusetut päeva sõltumata, mis HEAT-i satud. Lisaks toob tänavu motivatsiooni juurde 90kg+ arvestus ja U14 klass, et rohkematel oleks oma mõõdupuu.

Rajale tuleb tulla näljaga – sest iga sõit on võimalus ja hooaeg on pikk.

4. Kas kõrvalvõistlused saavad uue hoo?

Tänavu on lisaks põhisarjale ka kaks täiesti oma elu elavat kõrvalvõistlust:

  • EVAL Challenge on nüüd ka punktiarvestusega. Ning kuna avaetapil ei osale EVAL Challengel ei Risto Kappet ega Silver Jõffert, on lava vaba uutele staaridele. Kas keegi kasutab selle võimaluse ära?
  • Sõiduautotehnika pädevusvõistlus – täiesti uus formaat. Siin loeb rohkem tehniline taip ja loogika, mitte kiirus. Millised väljakutsed ootavad, selgub alles kohapeal. Aga et asi on tõsine, näitab juba fakt, et toimub punktiarvestus ja hooaja üldvõit on täiesti võimalik igale osalejale.

Jah, need võistlused on väljakasvanud rajakõrvalisest fun’ist – aga nüüd on need asjad iseeneses. Toredad asjad, funid asjad, aga siiski võistlus on võisltus. Kas siin tekivad samuti rivaalitsemised ja legendid? Eks aeg näitab.

5. Kas Kimi Räikkönen tuleb see aasta meie sarja etapile?

Bwoah. Ei tea. Võib-olla. Võib-olla mitte. Aga me ei tee nalja. Või noh, teeme ikka. Aga kergelt tõsiselt ka. Kimi Kimiks. Tahame eelkõige juba teid kõiki näha Aravetel. Igatasesime seda kõike.

Siiralt,

Corner 1 Tiim

Jaga uudist

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.