(Originaalselt avaldatud 2019)
Niisiis, igal aastal peab keegi teatavasti viimaseks jääma hooaja kokkuvõttes. Siiski, nagu tihti vaieldakse, et hoopis see ja see sõitja oleks pidanud hooaja lõpus maailmameister olema, otsustamise meie näidata, et teisest küljest jälle ei tähenda ka hooaja lõpus viimaseks jäämine, et sa olid täielik luuser.
NB! Arvesse läksid ainult need, kes vähemalt pool hooaega läbisid.
Jean Alesi. 2000 aasta. Prost: 2000 oli aasta, kus nii Prosti tiimi kui ka Alesi karjäär totaalselt vastu seina jooksid. Pärast keerulist talve, oli auto täielik looduõnnetus ja Alesi parimaks kohaks jäi 0 punkti vääriline 9. (samal ajal kui debütandist tiimikaaslane Heidfeld suutis oma Prosti 8. vedada ühel korral). Siiski, see ei olnud nagu Alesi oleks unustanud ühe aastaga sõitmise ära ning oli küllalt väikseid momente, kus Jeani tuntud talent säras läbi… eeldusel, et auto koos püsis (enamasti ei püsinud).
Fernando Alonso. 2001 aasta. Minardi: Minardist aeglasemat masinat 2001 aastal F1-hest ei leidnud. Sellegipoolest on tollal ülinoore Nando debüüthooaeg saanud üheks nendest kuulsatest “under the radar” hooaegadest. Jah, kokkuvõttes viimane koht ja 0 punkti (parim koht 10.), aga see maagia, mida Nando juba toona roolis näitas, ei jäänud insaideritele märkamata ning tulemuseks testisõitja koht Renaultis… ja me kõik teame millega see lõpuks päädis
Daniel Ricciardo. 2011 aasta. HRT: Red Bulli noorte sõitjate programmis säranud Ricciardole oli 2011 aasta Briti GP-l hooaja lõpuni üliaeglase HRT rooli keeramine lihtsalt trenn, et järgmisel hooajal Toro Rossos oma sisu hakata kiiremini näitama. Samas ärgem unustagem, et kui Riccardo poleks neil HRT päevadel enda suurepärasusest vihjeid andnud, poleks ka kohta Toro Rossos olnud järgmine aasta… ja me kõik teame, millega see lõpuks päädis
Sergei Sirotkin. 2018 aasta. Williams: Sergei oli enne oma 2018 debüüti vägagi hinnatud talent. Williams oli 2018 aga vägagi kiires allakäigustrepis olev tiim. Samas sai Sergei oma kogenumale tiimikaaslasele Strollile kenasti vastu ja teenis Monzas ka ühe väikse lohutuspunkti
George Russell. 2019 aasta. Williams: Kui 2019 hooaeg lõppes, oli ainuke 0-mees George-poiss. Ja noh, see on muidugi kõigil värske mälestus, mis loodusõnnetus oli 2019 aasta Williams. Tiimikaaslane Kubica oli siiski crazy-lt Saksa GP-lt ühe punkti skoorinud. Mis on siin aga tähtis, et vägagi sarnaselt Nando “under the radar” 2001 aastaga, teadis nii mõnigi insaider öelda, et Russell oli vaat, et muljetavaldavamgi kui 2019 staardebütandid Albon ja MemeLord. Kubicat ta domineeris ja tuli normaalsetes oludes ka hulga lähemale punktidele. Igal juhul väljus George 2019 aastast viimase koha, aga vägagi hea mainega
PS! Kes tahab mingil imelikul põhjusel ülejäänud eelneva 20 hooaja viimase koha mehi teada, siis siin nad on (need, kes siis ülalnimetatutest natuke rohkem seda viimast kohta väärisid):
2002: Enrique Bernoldi. Arrows.
2003: Jos “The Boss” Verstappen. Minardi
2004: Gianmaria Bruni. Minardi.
2005: Takuma Sato. BAR
2006: Takuma Sato. Super Aguri
2007: Christijan Albers. Spyker
2008: Adrian Sutil. Force India (Poleks viimane olnud kui Monacos 5. koht ära oleks tulnud, mille paraku rikkus ära üks harvadest kordadest kui Kimi kellegagi kokkupõrke korraldanud)
2009: Nelson Piquet Jr. Renault.
2010: Timo Glock. Virgin.
2012: Pedro de la Rosa. HRT
2013 Max Chilton. Marussia
2014 Kamui Kobyashi. Caterham
2015 Will Stevens. Marussia
2016 Ryo Haryanto. MRT
2017 Marcus Ericsson. Sauber